Ez a cikk az 1996-1998 között hat kiadást megért lemezújságomból, a TDM-ből származik. Bővebben a lemezújságokról. |
Rengeteg lemezújságban látni, hogy diákok beszólásait összegyűjtik a tanulók, és azt közreadják. Ez egy igen-igen pozitív tevékenység azt tekintve, hogy pár hónap múlva visszaolvasva a felírt "szállóigéket" rengeteget lehet röhögni. Ezen felbuzdulván én úgy gondoltam, hogy egy fél éven keresztül egy tanárom minden egyes beszólását felírom, bár akkor még nem volt tervben, hogy itt meg is fog jelenni, mintegy önmagam szórakoztatásaként folyt ez a tevékenység. Mára már egész szép gyűjteményt mondhatok magaménak, így ebből a legjobbakat most közreadom, olvassa mindenki.
- Ebben már benne van a zsiványság.
- Közelítek agyba-főbe, meg orrba-szájba.
- Slég, mint a kert végében annak a kis háznak a teteje. De mi van, ha az idő vasfoga ezt a tetőt parabolikussá tette?
- A deriválás az x-et majd agyonüti.
- Teszed le azt a kalkulátort! Megtaposom, utána kiveszem belőle még az elemet is!
- A háromszöget át kéne csomagolni, hogy a bőröndbe is beleférjen.
- Lapátló. (Megjegyzés: Tudom, hogy ennek amúgy is van értelme, de ha mint valamely tevékenységet végzö személyt nézzük - úgy is. Thozoo)
- Meghalt a megoldás.
- Hegyezd a szemed!
- Van olyan feladat, amivel foglalkoztunk és nem ment? (A csoportban - természetesen - néma csönd honol.) Akkor most mondok olyat, amivel foglalkozunk, és nem fog menni.
- Az oktaéder olyan éder, ami okta.
- Ez egy pici eredmény, de ennek is örülni kell, főleg a mai világban.
- A lámpabúrát nézi valamilyen távolságból, ahhoz kell valamit számolni.
- Jobbról befelé hátra, a másik balról majdnem vízszintesen.
- Ez olyan, mint amikor a dinnyét meglékelik, a gyerek meg kieszi belőle a pirosat.
- A háromszögek a síkba befekszenek.
- Ferdén keresztbe átlós síkmetszet.
- Pontot nem szabad X-nek nevezni, hátha az még kell másra.
- A kockát középen egy négyzetes lyukkal átfúrnánk.
- A vájtfülűek látják.
- Ebben a teremben sosem tudok jól rajzolni.
- Attól függ, hogy a lábakat hogyan nyitom széjjel.
- Erről igen, de amarról meg emerre van lecsapva.
- Nem csinálok új rajzot. Mondom, és elképzelitek.
- Muszáj kőkemény dolgokhoz nyúlni.
- Lefittyent a keresztje.
- Mi az, hogy "mi az"?
- Ez nem annyira sikamlós téma.
- Ha nem megy elölről, akkor megpróbáljuk háturul. Ez a turul-módszer.
- Ha átalakítom a másik oldalt, és nem látszik ott semmi, akkor ott egye meg a fene.
- Tanár: - Mikor lenne egy függvény képe fordított állású? Diák: - Szombaton.
- Ez a szemléletet egy kicsit már meghágja.
- Szép felelet volt, kis hiányosság: elégtelen.
---
Csak érdekességképpen, utóiratként említem meg, hogy az akkori tanárom azóta már kollégám, így még mulatságosabb az egykori beszólásait újra olvasni... :-)
4 megjegyzés:
Régen én is gyűjtöttem ilyen órai beszólásokat. Ezeket olvasva kedvem támadt előkotorni a régi dolgaimat. A hétvégén utánna is nézek ezeknek a füzeteknek.
De én nem csak az órán írtam le ezeket, hanem egyik délután a kollégiumban, a szilenciumot is naplóztam. Minden percben történt valami. Pedig a "sziló" a tanulásról kellene, hogy szóljon, de nagyobb volt ott a jövés-menés mint egy piacon. :) Az akkori napos még bele is írta a jelentésbe, hogy nállam meg lehet tekinteni, mi is történt délután. Jót nevetett mindenki pedig igazat mondott. :)
Nagyon jó! Várjuk a hétvégi füzetkeresés után a szilónaplót. Nagyon érdekel. Hihetetlen, hogy akkoriban minden fontosabb volt a tanulásnál.
Talán ha néha kicsit visszatekintenék, könnyebben megérteném a mai fiatalokat.
Haha, jót kacagtam azon, aki az "oktaéder" keresőszóval jutott el az oldalra. Megtalálta a magyarázatot: "Az oktaéder olyan éder, ami okta". :-)
xDXDXDXDXDXDXDXD
Hát, ez nagyon állat xD. De, komolyan még most írás közben is nevetek :D. Akármilyen furcsa s, úgy nagyjából már képzelem meliyk tanár lehetett az xD. Köszönet a gyüjtésért.
Megjegyzés küldése