Oldalak

2008. november 20., csütörtök

Cerka!

Könnyen beszélek, amikor arról próbálom meggyőzni a kedvesemet, hogy hagyjon fel végre káros szenvedélyével, a dohányzással. Arról viszont még ő sem tud, hogy volt egy idő, amikor én is megpróbáltam leszokni az egyik leghülyébb szokásomról, mégpedig arról, hogy egy használaton kívüli grafitceruzát pörgetek folyton-folyvást az ujjaim között, ha a számítógép előtt ülök, vagy ha tévét nézek. Körülbelül egy hónapig tudtam megállni, aztán újra és újra a kezem közé akadt egy íróeszköz, és indult minden elölről.

Amiről sajnos ma nem tudok képet közölni (mivel 50 kilométerre van tőlem, konkrétan), az egy olyan filctoll, amit legalább tizenötször ragasztottam meg, mivel az évek során folyton-folyvást tartó pörgetéstől az anyaga olyan szinten elvékonyodott, hogy mindig eltört. Nincs rajta olyan pont, ami ne lenne ragasztva. Amikor végképp nyugdíjba vonult, akkor határoztam el, hogy most már ezt abbahagyom, mert gyerekes és hülye szokás, de nem mondhatnám, hogy sikerrel jártam.

Manapság már olyan szinten vagyok függő, hogy van külön számítógépezős és tévénézős ceruzám. Ezek mindaddig szolgálnak, amíg a folyamatos pörgéstől teljesen el nem kopnak, és ezáltal ketté nem törnek.

A legjobb ceruzákat a lengyelpiacon vásároltam: 10 darab ruszki ceruzát adtak nyolcvan forintért. Eredetileg írásra találták ki őket, de a bennük lévő grafit minden hegyezés után eltört, így ezek lettek a pörgetős ceruzák. 10 darabot koptattam el belőlük, a legutolsót meghagytam, és – okulásképpen – megosztanám a nagyközönséggel:

Totál. Mindkét vége gömbölyűre kopva, az élei is teljesen
leütődve. Párszor földet ért használat közben, nemegyszer
a számítógép mögül kellett kihalásznom.

Aztán van két speciális ceruzám.

Tévénézős ceruza katica mintával: mindkét végénél jól forgaható,
bár az talán látszik, hogy a teteje kopik jobban: kis vájat figyelhető
meg. Ez kb. 2 év munkájával érhető el, napi szinten való pörgetéssel.

Számítógépezős ceruza. A számítógépezős ceruzát csak a hegyezett,
de valójában nem hegyes végénél jó pörgetni, ugyanis ha kirepül
a kézből, a hegyes vége képes beleállni az LCD-monitorba.

Blogoló ceruza! (Éppen átolvasom a cikket és most is pörög...)

Meg amitől megőrülsz:

Általános ceruza: ezt mindig az asztalomon tartom, hogy ha
nem találom valamelyik pörgetős ceruzámat, ezt tudjam
előszedni, és hódoljak káros szenvedélyemnek mindaddig,
amíg elő nem kerül a célnak megfelelő ceruza.

Nem sok emberrel találkoztam életemben, akinek hasonló szokása lett volna, bár egy-két kollégánál már megfigyeltem, hogy belemélyedve a munkába rág vagy éppen pörget ceruzát. Én olyan szinten vagyok ebben jó, hogy extra fikcsókkal szórakoztatom magam néha.



Nos, azt hiszem, ma kellőképpen kibontakoztam.

12 megjegyzés:

misty írta...

Na és még én szokjak le a dohányzásról? :p
Én sem kérem, hogy szokj le erről, bár ez egyáltalán nem káros szenvedély. :D Meg nagyon aranyosan bánsz a cerkáddal, úgyhogy ne szokj le róla! :p

Endoril írta...

Ez tényleg "totál."
Én dobolni szoktam minden elképzelhető felületen :)

#---/T78\---# írta...

Ez jó volt a végén, kellett ide:D
Nekem szerencsére nincs ilyen "káros szenvedélyem", de talán egy, hogy mindíg tördelem az újjamat. Nem birom megállni, hogy ne tördeljem.
Már eléggé remeg a kezem de hát ha nem megy akkor nem megy. (ezt Tanár úr is tudja:D)

Thozoo írta...

misty: :D
endoril: dobolás nálam is megvan, egérpad, főleg.
T78: a kezed rövid időn belül tönkre megy, és 20 évesen úgy fog remegni, hogy minden pisilés örömet fog okozni. :)

#---/T78\---# írta...

XD
erre nem tok mit mondani
XD

Endoril írta...

Kezdünk átcsapni perverzió-verzióba kommentek terén :D:D

Thozoo írta...

Ezt mind Ti, az Olvasók hozzátok ki belőlem. Én alapvetően nem vagyok ám ilyen. :)

Norbie írta...

Én például hegyezni szoktam a cerkákat, de úgy, hogy a lehegyezett faforgács egyben maradjon és azokat el szoktam tenni. (Anyám meg jól kidobja mindig).

Bagózni meg énis bagózom, nincs benne semmi különös, leszokóban vagyok róla... XD

Thozoo írta...

Te több éve leszokóban vagy. :-) Lassú a folyamat, de talán lesz eredménye.

Norbie írta...

Minek sietni, még a végén belehalnék a nagy sietségbe:D Így is baj van a szívemmel:P

Penya írta...

Hmm, ez a cerkaporgetes durva :) Nekem TUDTOMMAL semmi ilyen dilim nincs. Nem is dohanyzom. A kormomet sem ragom... :) Ja de van egy nekem is, van az ujjamon sok eve mar egy ezust gyuru, es mindig lefele forditom rajta a probat. De ez ilyen 20percenkenti cselekves csak.

Thozoo írta...

Mit jelent, hogy lefelé fordítod a "próbát"? Azmiaz?