Oldalak

2006. szeptember 19., kedd

Az erős paprikáról

Rendkívül érdekes, hogy az erős paprika hatóanyaga, a kapszaicin, fájdalomcsökkentő hatású. Főként reumatikus panaszok csökkenthetőek vele jelentős mértékben. Plusz nem szabad elfelejtenünk a C-vitamin tartalmát sem. Azt kell, hogy mondjuk: hasznos, egészséges növény.

Ennek ellenére sem tudom megérteni azokat, akik egy-egy reggelihez vagy vacsorához erőspaprikát fogyasztanak. Én a paprikát azért szeretem, mert paprika-íze van, feldobja az ételeket, és nem azért, mert mar, és utána nem lehet létezni egy fél óráig, mert olyan erős, hogy egészen egyszerűen az embert kikergeti a világból. Szeretem a kellemesen csípős ételeket, de mindennek van határa.

Valaki mondja meg nekem, hogy miért jó az erős paprika, mi abban a pláne, hogy belülről égeti el az ember szájüregét?

---
Illusztráció: http://www.sxc.hu/

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Én megmondom Neked, hogy miért is olyan jó az erős paprika. Én például nagyon szeretem, sokkal jobban, mint azt, amelyik nem csíp. Szerintem sokkal jobb az íze. Akik erős paprikát fogyasztanak, azok nagyon jól tudják, hogy milyen érzés, amikor elkezdi marni az ember száját. Felemelő! :-) Most nehogy azt higgye valaki, hogy egy perverz állat vagyok. :-) De tényleg én azért eszem, mert nagyon szeretem, amikor marja a számat, még akkor is ha közben majd meghalok, annyira csíp.
Szóval Neked is ajánlom, hogy csak egyszer próbáld ki, és akkor Te is megérted azokat, akik erős paprikát esznek. :-)

Üdv.: Szilvi

mizy írta...

errol egy dalszoveg jut eszembe a FürgeRókaLábak nevu formaciotol, amit nem masolok be teljes terjedelmeben, csak az ide vonatkozo reszt:

"... Mert kifelé is dolgozott a cseresznyepaprika..."

Thozoo írta...

Szilvi: ki nem próbálnám, nem érzem magamat eléggé felkészültnek rá.

Mihály :-) Jó voltál, örülök, hogy visszatértél.