Oldalak

2007. március 9., péntek

Chokito

Elveszett termékek nyomában című kutatássorozatunk első részében a Chio Sombreros után kutattunk, amiről kiderült, hogy kivonták a piacról, és azért nem találkozunk már vele. A másik ilyen finomság, ami időközben eszembe jutott, a Chokito. Ami ronda és finom. Ez olyannyira eltűnt, hogy már képet is csak a Nestlé svájci csokigyárából származó eredeti Chokitóról találtam. Arról, amit nálunk lehetett kapni, nem leltem fotót. Ez a puffasztott rizses, puha karamellát tartalmazó, csokival bevont édesség a Nestlé elmondása szerint szintén csak azért tűnt el, mert kevesen vásárolták. Lehet, hogy bennem van a hiba, és csak olyan csemegéket szerettem, amik azóta megszűntek? A Traubisoda hála a jó istennek visszajött... Azóta is szeretem.

Te emlékszel valamire, amit nagyon szerettél, de már nem lehet kapni?

39 megjegyzés:

kATI írta...

Az édességek piacán maradva, volna mit felsorolni: Korfu csoki, Édes Anna, Gránát kocka, a többi név nem is jut eszembe, de itt vannak ízeik a számban. Lehet, hogy korod miatt Te nem is emlékszel ezekre. Én, mint nagy "csokiszakértő" szinte születésem óta, nagyon hiányolom őket. A Nagyim pedig évtizedek óta nem evett igazi "Selemcukrot". Nem lehet kapni az Ő Caola krémjét, pedig mindíg elmondja a csomagolását is, hogy figyeljem csak "olyan narancsos színű dobozba van". (A Nagyika Isten éltesse még sokáig! - 99 éves elmúlt januárba)- nagyon csodálkozna, ha eljönne velem a boltba, hogy mennyi minden van és mennyi minden meg már nincsen.
Üdv. Nektek és sokáig alvós, pihentető vasárnapot kívánok!

Thozoo írta...

Nos, valóban nem mondanak sokat ezek a nevek. A Caola krém viszont ismrős.

Egy dolgot mindenképpen elmondanék: Isten éltesse Nagyit még nagyon sokáig, ezt kívánjuk innen neki! De megmondd ám!

Sajnos most csak vasárnap pihenünk, holnap gálya...

Gáz.

Norbie írta...

Én csak egy dolgot sajnálok, ami már nincs. Keresztmamánál karácsonykor mindeig leettem a fáról azt a régi, kemény, de annál finomabb szaloncukrot. Hiába keresem így karácsony tájékán, meg úgy egyébként is, sehogy nem lehet kapni. Hajj, pedig ha lenne, visszatérnének a régi szép emlékek.
Jó vasárnapot!

Thozoo írta...

Az eredeti konzum szaloncukorra gondolsz itt.

Én is szerettem!

WiMAX írta...

Jófajta selyemcukrot lehet kapni a Petrits családnál (http://www.mezeskalacs.hu) (most rendeltem egy kilónyit, már kicsit kezdem unni :P) Egyébként náluk lehet rendelni személyre szabott mézeskalácsot, (tükröset rövidebb szöveggel, vagy tükör nélkülit hosszabb szöveggel) én most vettem az asszonynak egyet. :) Van külön csomagolt mézeskalacs is. Az is nagyon finom, nem beszélve a bocskorszíjrol.

A Chokitót valóban kivonták a forgalomból, de a Nestlé gyárt helyette Lion csokit. Majdnem tökéletesen ugyanaz.

http://www.chocablog.com/wp-content/uploads/2006/08/lion2.jpg

Konzum szaloncukor néhol még fellelhető, de sokan házilag készítik el. Interneten rengeteg recept van fent. Majd az asszonnyal jovore gyartunk. :)

Thozoo írta...

Creed23,

értékes hozzászólásod kincset ér, köszönöm szépen.

Thozoo írta...

Az az érdekes, hogy én leveleztem és telefonáltam a Nestlével, de ők még csak véletlenül sem említették meg, hogy van náluk Lion csoki. (Hogy őszinte legyek, én még nem láttam ilyen csokit, de biztosan nem voltam eléggé figyelmes.)

Ennyit a vevőszolgálatukról.

Sztraki írta...

Üdv! Találtam Chokitót a neten. Egy 36x60grammos doboz, potom 13ezer Ft :) Mikor szüntették meg a gyártását, vajon még él a szavatossága? :D
NESTLE CHOKITO BARS - 36 PIECE BOX
http://cgi.ebay.com.au/NESTLE-CHOKITO-BARS-36-PIECE-BOX_W0QQitemZ170276319699QQihZ007QQcategoryZ136131QQtcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

Ha hiányzik az íze, csak hajrá!

Sztraki

Thozoo írta...

Szép link. :-) Szerintem nem szüntették meg a gyártását, csak nálunk nem forgalmazzák, épp úgy, mint a Dove csokit. Máshol biztosan lehet kapni, túlzottan finom volt ahhoz, hogy ne gyártsák. Őszintén szólva, nem értem meg, hogy miért nem kapható nálunk, máshol meg igen. Nem fogyott elegendő? No, mindegy. Köszönöm a linket, de ennyit nem akarok költeni rá.

Sztraki írta...

Ennyit én sem költenék, és ebben még a szállítás sincs benne :) Nagyon szerettem, pláne annak örültem mikor bejött a fehércsokis. Sajna ez már csak a múlt. Egyébként vannak fent neten régi reklámok a 80-as évekből, Pécsi kesztyűtől a hurkán át a casco-ig :)

Thozoo írta...

A reklámokat ismerem, egy időben letöltöttem őket, mindet, valami ratyi mpeg-ben. Volt, amelyik ismerős volt, megy a retró most úgyis. De abban nem emlékszem, hogy Chokito-reklám is lett volna.

Sztraki írta...

Chokitó reklám nem volt 30 éve :) Ezt csak érdekességként írtam, ha már szóbekerült a Caola is.

Thozoo írta...

Vágom.

Bár ez a post majdnem két éve íródott, nem emlékeztem arra, hogy a kommentek elején szó volt a Caola-ról is. :-) De most újra végigolvastam az egész bejegyzést, kommentekkel együtt.

És most már vágom.

Moha írta...

Szasztok!
Most találtam ezt a blogot, mert épp Lion csokit majszolok, :) s eszembe jutott a chokito!!! Imádtam!!! Rákerestem, a chokito-ra s ezt a blogot dobta ki. Sajna itt értesültem, hogy már nem gyártják :(
De szerintem a Lion-nál, a chokito ezerszer jobb volt, s nem ugyanaz a kettő!!! Abban volt egy karamell krém belül. A Lion-ban csak ostyák vannak rétegezve, és eléggé nehéz elharapni, oroszlánoknak való!? :)
Tehát abszolult nem hasonlít az íze a 2 csoki íze!!!!
Sok helyen van Lion, pl. nagy hyper-super-ekben is. Üdv. minden csokievőnek! :) Ja, s Korfu csoki is van újra, pl Rotschild-ekben Pesten.
Amikor volt chokito nagyon sokat vettem! Nem értem miattam miért nem gyártják?? :)

Thozoo írta...

Mert miattad nem gyártják? (Ezt írod: "Nem értem miattam miért nem gyártják?? :)") Akkor te vagy a bűnös. :D

Köszönjük az információt. Én már Lion csokit se nagyon találok sehol, csak elvétve itt-ott. Való igaz, hogy nem olyan teljesen, mint a Chokito, de a fellelhető csemegék közül ez hasonlít a legjobban rá.

Szerintem.

Moha írta...

Ha-ha! :D :D
Szóval: értem, vagy csak nekem gyárthatnák...!!!!!!!
A Lion pedig részemről ronda de nem finom... :)
Na jó, én is majszolok néha-néha, rossznak nem mondanám, de ez olyan mint a Mars és Snickers. Hasonlít, hasonlít, de mégsem ugyanaz a kettő.
S Thozoo, amikor leveleztél a Nestlével, nem küldtek neked csokikat? Én írtam egyszer a Mars-nak egy kis panaszlevelet, s küldtek mindenféle csokiból. ;)

Thozoo írta...

Lehet, hogy ha postán írtam volna nekik, a válaszcsomagba tettek volna ezt-azt. De e-mailen nehezebb csokit küldeni. :)

Moha írta...

E-mail-t írtam én is csak telefonszámot, s címet is megadtam :)

Thozoo írta...

Akkor te leleményesebb voltál. :)

Moha írta...

Ami nagyon eltűnt, az a Vidal Sasson wash&go, az első 2in1 sampon!!! :D
Igaz nem annyira régi, rendszerváltás környéki.
Bennem "retro érzés" a reklámja, első nyugati reklámok egyike volt! Akkor csapott meg a nyugat szele. (.......s azóta sem térek magamhoz... ;)
Bár Vidal Sasson hajszárítót láttam, de a sampon volt az "igazi".

Thozoo írta...

Az biztos, hogy régi, mert még gyerekkoromból emlékszem az alábbi, rendkívül poéndús versikére:

"Vidal Sassoon Wash&Go:
Hull a hajad, mint a hó"

Höhö. :)

Moha írta...

:D :D :D
Ja, erre én is emlékszem.

Unknown írta...

hello!
hát a chokitot én nagyon szerettem!!
gyerekkorom favoritja volt!imádtam!
és egy-két éve kezdtem el gondolkodni rajta hogy hova tünt!!
még hogy nem fogyott!!na persze
ez olyan mint a turbo-s rágó!nem tudom emlékeztek e rá!
az is jó volt

Thozoo írta...

Turbo rágó megvan, hatalmas gyűjteményünk volt a benne elhelyezett, félre-színnyomott autós képekből. :-)

pifli írta...

Ráadásul az utolsó Chokito, amit lehetett nálunk kapni (aerobicos-szőrös-szelídmotoros reklám), az egy "második" verziója volt a csokinak! Emlékszem, hogy pár évvel azelőtt más volt kicsit. Miért tűnt el... ha csokiszeletet vettem, az nem lehetett más, mint Chokito, és nem is volt drága... na mindegy.

Emlékeimben él egy magyar gyártmányú meggyes zselé/gumicukorka, félgömb alakú volt, és nagyon fincsi. Talán a meggyes Márka íze emlékeztet rá egy kicsit. Olyan 15 éve volt kb.

Még valami eszembe jutott, bár kilóg kicsit a "sorból": sok-sok éve lehetett kapni pisztáciás és vaníliás papucsot egy pékségben. Pisztáciás péksütivel azóta sem találkoztam, vaníliással igen, de az ízük és állaguk távolról sem hasonlít arra a régi csodára...

Moha írta...

Kinga!
Igen, a pisztáciás papucsra emlékszem!!!! És a cukros kiflit is imádtam! Emlékeztek?
Viszont a napokban láttam pesti Match üzletben betű csokit és "váras" (magyar várak képeivel) csokit!!! (Ha valaki még emlékszik rá! :) Kis, kb. 5x10 cm-s szeletek, külön csomagolva.
És a vaníliás karikának sem ilyen íze volt, mint most.
Nagy dobozban sok-sok darab volt (kb.50-60 lehetett) nem mint mostanában, csak elvétve 10-12 db!?
És valaki emlékszik a zöldalma üdítőre? Mindenhol emlegetem, de senki nem emlékszik, pedig No.1. volt nálam! S nagyon hiányzik! (Traubi, Meggy-, Szőlő Márka és Narancs mellett volt ez is, szénsavas volt szintén.) Mai utánzatok szóba sem jöhetnek! Üvegén egy pálmafa volt!...ha jól emlékszem...

Thozoo írta...

Zöldalma üdítőre én nem emlékszem, de a váras csoki az nekem is megvolt, több tíz kilónyit pusztítottunk belőle gyerekkorunkban. Siroki váras csomagolásúból volt a legtöbb, én mondom. :-)

Moha írta...

Sirokit elhiszem :) , mert betűs, vagyis állatos csokiból pedig "Zs , mint zsiráf" volt a legtöbb, én meg azokat gyűjtöttem! :)

Dimiona írta...

Én amit szerettem nagyon régen az az Almdudler nevű ital volt. Ausztriába még lehet kapni, de nálunk sajnos már nem :(

WiMAX írta...

Almdudlert nem túl régen hozattam Ausztriából! Sajna azt nem sokáig forgalmazták itt, pedig az nagyon bejövős. :) Lion-t meg múlt héten ettem. :) Egyébként Chio Sombrerost megint lehet kapni, csak másképp néz ki.

Régi:
http://www.i-jedynka.pl/images/produkty/2009031712_chio_sombreros_papryka.jpg
Új: http://www.chio.hu/chio/termekek/sombreros

Thozoo írta...

Én már vettem is új Sombrerost, de persze köze sincs az eredetihez, sem ízben, sem állagban.

A réginek az állaga hasonlított a mostani Chios Taccoshoz, csak nem volt annyira "buborékos", mint az, tömörebb volt valamivel. Az íze pedig ilyen hagymás-szerű volt. A mostani kemény, kukoricás izé, finom volt, de elég volt egyelőre.

Névtelen írta...

Örömhír: A Sport Duomaxba az utóbbi időben nem löttyintenek annyi rumaromát mint eleinte, egészen jól érezhetőek az összetevők ízei! Jobban hasonlít a néhai Chokitohoz mint a Lion. Sajnos domináns az erős kakaós íz a benne lévő keksz miatt.

Az Ebayről most kereken 8000Ft 30db amerikai Chokito, szóval 266Ft-ért újra érezhetitek az ízét.

Thozoo írta...

Köszönjük az infót! Megfontolás tárgyává tesszük, bár olyan hülyén jön ki, hogy csokit rendeljek az eBay-ről. :-)

Moha írta...

kikke! Köszi a tippet! Rég vettem Sport Duomax-ot, s tényleg a nagy adag rum miatt nem jött be eddig!! :) Kipróbálom újra!

Névtelen írta...

Na ez is megszűnt... Úgy látszik Kraftéknál elfogyott a rum. Az utolsó adagba ezért került kevesebb... R.I.P. duomax.

Moha írta...

Szasztok! Van a Sport szeletnek tunning nevezetű új csoki szelete, melyben a karamellás verzió, egyre jobban hasonlít a Chokito-ra.....csak még mindig az a sok rum!!????
S van egy étcsokis karamellás szelet, ami szintén új, s nincs benne rum!!! :) Csak köze nincs a Chokito-hoz, inkább étcsokis Mars szelethez hasonlít, de finom! Nagyobb hyperekben van! Jó keresgélést, s kóstolgatást! ;)

Névtelen írta...

Lengyelek gyártanak Jezyki nevű kókuszos csokit. A kókusz ízt és laposságát leszámítva állagában hasonlít a néhai chokitora. Jó cucc. Ajánlom. A karamellás elvileg még jobban hasonlítana, de nem nagy szám, csalódás.

http://colian.pl/profil_produktowy/en/our-brands/jezyki
http://colian.pl/profil_produktowy/files/kategorie_produktow/baton_500x500_RGB_2015.jpg

Thozoo írta...

Köszi!
Ha hozzájutok, nem hagyom ki. :)

Moha írta...

A chokito utánozhatatlaaaaaaan.... 😢😢😢😢😢😢 Ha vki tud írjon. (Majdnem) bàrmit megadnék érte. 😉😁