Oldalak

2007. január 23., kedd

Elszámolás

Az E.On házatáján is csőstül összejött minden. Ezt csak abból gondolom, hogy már harmadjára küldenek ki valamit, ami egyáltalán nem tükrözi a valós helyzetet. Villanyórám állását havonta bejelentem, mégis, egy ködös őszi reggelen a postaládában nem Elszámoló számlát, hanem Részszámlát találtam. Mintha csak átalányt fizetnék. Ezt azért kaptam, mert nem jelentettem be a villanyóraállást (mondták ezt nekem később), holott az összes neten történt bejelentésről értesítő e-mailt kaptam, amit mind a mai napig őrzök. Gondoltam, telefonálok hát az ügyfélszolgálatra, hogy korrigálják a hibát. A rendszer persze túlterhelt, emberi időben őket hívni nem lehet. Aztán nagysokára mégiscsak. Röpke 5 perc alatt vázolom a helyzetem, elmondom, hogy hogyan és mint volt. A gép keres, 10 percig keres, nem túlzás: 10 perc, mire megtalálják, hogy hol lakom, az óra száma alapján.

Aztán itt megszakad a vonal.

Magamba tömtem egy Xanaxot, teával, aztán újra felhívtam őket.

Természetesen másik ügyintéző veszi fel, újabb 5 perc vázolás, újabb 10 perc keresés. A végén kiderült, hogy mindez azért van, mert én nem jeleztem, hogy havonta szeretném diktálni az óraállást (egyébként eddig sem, csak diktáltam, és rendesen jöttek a számlák; azt sem tudtam, hogy külön kell ezt jelezni). De ha igénylem, küldenek nekem szerződés-módosítást, amiben egy kövér X-et téve az "Én havonta szeretném az óraállást diktálni" sor elé máris jelezhetem feléjük ezen óhajomat. Hát én igényeltem. Igen ám, de ezt az igényt ő most csak akkor tudja rögzíteni, ha én mondok neki egy óraállást. Mondtam. Rögzítette. Eltelt kb. másfél hét, meg is kaptam a szerződést, beikszeltem és postafordultával visszaküldtem.

Pár nap múlva kaptam még egy részszámlát. Újabb idegösszeomlás. Egy hét elteltével pedig kaptam egy újabb szerződés-módosítást, amin jelezhetem, hogy én havonta szeretném az óraállást diktálni. Ez nagyban hasonlított az elődjére, csak éppen itt már több oldalon keresztül próbáltak engem arról meggyőzni, hogy tulajdonképpen nekem sokkal jobb lenne, ha havi átalányt fizetnék, mert akkor én télen is annyit, mint nyáron, és különben is, ők az én érdekemben, maximálisan. De nem hittem nekik, én továbbra is magam szeretném diktálgatni az óraállásokat, mert én egy ilyen senkiben-meg-nem-bízó, ügyeimet-magam-intéző ember vagyok, meg különben csakazértis.

Ezt már azonban nem küldtem vissza.

Tegnap kaptam egy számlát mínusz kétezer-valahányszáz forintról, állítólag ennyi túlfizetésem van. Ezt már nem értem túlzottan, mert nincs, de várom a következő hónapot.

2 megjegyzés:

Bigboss írta...

Én is valahogyan így jártam, csak én kitöltöttem időben a szerződést, hogy ragaszkodok a bediktálós módszerhez.

Persze nekem is jön a mai napig minden féle számla. A legjobb az, hogy állítólag tartozom 3 ezer valamennyivel nekik, de nem tudják igazolni semmivel.

Föl a fejjel, nekünk kitalálták, hogy fizessünk csatornázási díjat. Eddig 20 évig nem kellett. Több a csatornázási díjam, mint a vízfogyasztásom.
Most hallottam, hogy szegeden bevezetik az esőadót. Ez nem vicc!

(Régen a napkirály idejében a franciáknál bevezették a bajuszadót.)

Thozoo írta...

A neved alapján azt hittem, hogy az E.On főnöke írt. :-) Örülök, hogy nem vagyok egyedül az esettel, bár tulajdonképpen sejtettem, hogy nem csak nálam lehet hiba. A Nagy Átalakulás óta minden a feje tetején áll náluk.

Szerintem a bajuszadótól nem vagyunk olyan messze egy olyan világban, ahol már pedzegetik az internet és az e-mail megadóztatását.