Oldalak

2007. február 5., hétfő

Kártyás, számlás

Nem egyszerű manapság számlás előfizetőnek lenni a Pannonnál. Kálváriámat tollba mondom, s megosztom Veletek.

A dolog úgy kezdődött, hogy először csak vonzalom, később már szerelem szövődött köztem, és az általam kinézett Sony Ericcson k610i készülék között. A dolog egyetlen bökkenője volt, hogy preferált szolgáltatómnál csak számlás konstrukcióban volt emberi áron megvásárolható a készülék, így aztán úgy gondoltam, hogy egyszer élünk, hát számlás előfizető leszek, ilyen még úgysem voltam. A dolog azonban közel sem ennyire egyszerű és egyértelmű.

Mivel nem új előfizető vagyok, így aztán a régi, kártyás előfizetésemet minden pereputtyával (értsd: már megrendelt szolgáltatások, lebeszélhető keret stb.) szerettem volna átvinni a számlás világba. Hogy a már megrendelt (és a kártyás előfizetés sajátosságaiból adódóan előre kifizetett) szolgáltatásokkal mi lesz, arra nem kaptam választ a viszonteladótól, mivel elmondása szerint "eddig ilyen még nem volt, hogy valaki kártyásról számlásra váltott". Hogy több év alatt egy ember sem volt, aki váltani akart, meglepett engem, de mindegy: végülis elképzelhető, hogy csak én vagyok ilyen ökör.

A következő lépcsőfok: önmagunk igazolása. Nem elég az eddigi telefonszám és a hozzá kapcsolódó jelszó, a személyi igazolvány és a lakcímet igazoló kártya, ugyanis kell még egy fényképes igazolvány, ami lehet útlevél, jogosítvány stb. Ahhoz képest, hogy mennyire agitálnak bennünket a számlás előfizetés felé már a kínálatban szereplő készülékekkel is, igencsak megnehezítik az emberek ebbéli igyekezetét.

A legnagyobb meglepetés csak ezután következett. Ne higgye senki, hogy csak úgy bemegy, és számlás előfizetéséhez készüléket vásárol. Ó, nem, nem. Először is állapodj meg, hogy számlás előfizető leszel. Ezt követően 72 órán belül beregisztrálnak a számlás előfizetők közé, és amikor a rendszer felböfög egy OK-t, onnantól kezdve lehet készüléket is vásárolni (tehát legrosszabb esetben akár 3 nappal később is, mint ahogy váltani szerettünk volna). Meglehetősen elkeseredtem, amikor ezt meghallottam, hiszen jómagam főként a készülék, semmint az utólagos számlabefizetés miatt választottam mindezt a kálváriát. A dolog végül is jól jött össze, hiszen még aznap, a váltás után egy órán belül mehettem vissza készüléket vásárolni.

Azért még minden nincs rendben, de hozzáteszem: nem is telt még el a 72 óra. Nem látszom a Pannonnál, az egyenleginformáció nem lekérhető, mert nincs meg a telefonszámom a rendszerben, illetve ehhez hasonló problémákkal még küzdünk, nos, elvileg ma estére mindennek mennie kellene, reméljük a legjobbakat. A telefon egyébként szuper, imádom a Pannont, hogy nem piszkál bele, nem írja át a szoftvert, meg a színeket stb., jár a nagy piros pont.

Nincsenek megjegyzések: