Oldalak

2007. szeptember 11., kedd

Segíts magadon

Mindig rendkívül nagy figyelemmel kísérem, amikor a környezetem informatikai írástudatlanjai egymást okítják. Ez ilyen kis vak vezet világtalant vígszínház számomra, amely mindig újabb és újabb technikákkal ismertet meg engem. Ma például megtudtam, hogy ha az Adobe Reader-ben a nyomtatni szándékozó oldalak utolsó oldalának száma után egy e betűt írunk, akkor az adott tartományt a nyomtató kétszer is kinyomtatja. (Még mielőtt rohannál kipróbálni, a módszer természetesen nem működik, az e betű miatt a Reader elküld a francba.) Meg azt is megtudtam, szintén a nyomtatás témakörében, hogy ha az első 10 oldalt akarod kinyomtatni, akkor nem elég beállítanod kezdő oldalként az egyet, végső oldalként pedig a tízet, hanem még a példányszámot is 10-re kell állítanod. (Ez sem igaz persze.) Miután a parancsot kiadták, az informatika témában jártas két géniusza hátradőlt, jókedvűen beszélgetett és kacagott, ám rövidesen megneszelték, hogy a tíz oldal feltűnően sokáig jön kifelé a nyomtatóból. A 30. nyomtatott oldal környékén a nyomtatón lévő összes gomb megnyomkodásával (ketten egyszerre) próbálták a megvadult hardvert kordában tartani, de az csak bőszen nyomtatott tovább, majd kis idő elteltével abbahagyta a műveletet.

Hogy mi történt ezután, nem tudom: becsengettek, és mentem órára. Mire visszaértem, rend volt a gép körül, egy embert nem lehetett látni. Úgy gondolom, elegendő volt számukra az élmény mára, talán majd holnap újabb módszerekkel gazdagodik a tudástáram.

Nincsenek megjegyzések: