Oldalak

2016. december 11., vasárnap

IT szakorientáció

Megmondom őszintén, nem rajongtam, amikor megkaptam az IT Szakorientáció nevű tárgyat, amely arra hivatott, hogy a különböző informatikai szakmákat mutassa be általam a 9. évfolyamos tanulóknak. A 9. évfolyamos tanulók azonban éppen csak belecsöppentek a középiskolás világba, így arról beszélni nekik, hogy mi vár rájuk 8-10 év múlva még igencsak távlati. Sokkal több értelme lenne ennek a tantárgynak 11. évfolyamon, amikor már közeleg a pályaválasztás. De vitának helye nincs, ezt itt és most kell oktatni az ifjaknak, így belevágtam én is. Arról írtunk legutóbb dolgozatot, hogy mit csinál egy szoftverfejlesztő, hol, milyen szakirányon tanulhat tovább és ha már szoftverfejlesztőként dolgozik, mennyire kell odafigyelnie az ergonómiára. Ez utóbbi – ha lenne itt olyan, aki nem tudná – nem más, mint az emberi adottságoknak a lehető legjobban megfelelő munkaeszközök és munkakörnyezet kialakítását jelenti. Sokat beszéltünk erről órán, a dolgozatban mégsem jött ez teljesen vissza.

Lássuk a legjobbakat!

Kérdés: mi a távmunka?
Válasz: otthonról adja a munkát a főnöknek időre.

Feladat: ismertess pár dolgot, amitől ergonomikus lesz a munkavégzés!
Válaszok:
- az alkarnak és a felkarnak derék fokos szöget kell bezárnia.
- az, hogy mekkora egeret használunk, a kedvünktől függ.
- a kéz legalább függőleges helyzetben legyen.
- a lábunknak el kell érnie az asztal végét.

Kérdés: milyen szakirányban tanulhat tovább valaki a felsőoktatásban, ha szoftverfejlesztő szeretne lenni?
Válasz: webgyógyító-programozó.

Kérdés: mi az ergonómia?
Válaszok:
- Megfelelő köteléket jelent test és lélek között.
- Az adott munkahelyen minden látható normálisan.
- Kényelem, jó érzés, nem tudom.

A napomat pedig az az apró, kedvesen rímekbe burkolt fenyegetés aranyozta be, amit az egyik dolgozat hátoldalán olvastam:

"Dolgozat, dolgozat, legyél meg most kettes, 
Mert különben megtalállak és feldolgoz a hentes." 

Néha úgy érzem, hogy bazi öreg vagyok én már ehhez...

13 megjegyzés:

Unknown írta...

Hát, most felbiztattál. Én jövőre kapom meg ugyanezt (úgy jutottam a blogodhoz, hogy kutattam, mi is az IT szakorientáció...). Nem baj, legalább szórakoztató lesz, ahogy látom.

Thozoo írta...

Szórakoztatónak valóban szórakoztató... amikor a dolgozatokat olvasod. :) Egyébként én annyira nem rajongok a tárgyért. Főleg a gyakorlati részével tudok vajmi keveset kezdeni. (Mutasd be heti 2 órában a rendszerelemző munkáját, kb. 4-6 héten keresztül. Esélyes.)

A Google-találatokat illetően: amikor én kerestem arra, hogy IT szakorientáció, semmi értelmeset nem találtam, csak a PDF-et, amiben leírják, hogy miről kellene szóljon a tantárgy. Legalább most már a blogom is a találatok között van. :)

Valinor'sKennel írta...

Tiszteletem

Az idén mint kezdő tanárnak, nekem is szerencsém (vagy nem) lesz ezt a tantárgyat oktatni, viszont így kezdőként nem boldogulok a tanmenettel. Tudnál e ebben nekem segíteni. Nagyon megköszönném.

Thozoo írta...

Természetesen. Küldj egy e-mailt a thozoonaploja@gmail.com címre és elküldöm azt a tanmenetetet, amit én használtam 9. évfolyamon.

Unknown írta...

A tanmenet engem is érdekelne. Mind 9. mind 10. évfolyamon kaptam ezt a tárgyat.
Én is megköszönnék minden segítséget.(tanmenetet)


sogam@freemail.hu

Unknown írta...

En is szeretnem a tanmenetet mindkét evfolyamon. :) ha szükséged van valamire en is szívesen küldök:) erika2031@gmail.com

Unknown írta...

Kedves Thozoo! Én is szeretnék elméleti és gyakorlati tanmeneteket is kérni, ha lehetséges, mindkét évfolyamhoz, mert bár összedugtuk a fejünket a kollégákkal, de a központilag kiadott anyagok alapján (mondjuk már magát azt a pár sort anyagnak nevezni is erős túlzás...) nem sokra jutottunk. Csináltunk egy fércművet, ami arra jó, hogy legyen valami, ha éppen valaki belenézne és nem sok lövése van a témához, de azért nagy segítség lenne valami olyan, ami már átesett a tűzkeresztségen a gyakorlatban is.

Thozoo írta...

Kedves Csaba! Küldj egy e-mailt a thozoonaploja@gmail.com címre és elküldöm saját fércműveimet. :) Ezek se jobbak, pontosan a fent említett okok miatt.

Unknown írta...

Kedves Thozoo!

Kicsit késve, de most találtam rá a blogodra. "Nagy örömömre" én is megkaptam ezt a tantárgyat mind 9., mind 10. évfolyamon, épp úgy elméletként, és gyakorlatként is. Őszintén szólva nagyon sok értelmét én sem látom ebben a korban már említeni ezeket. Továbbá sajnos én is abba a körbe tartozom, akik épphogy csak összedobtak egy tanmenetet a kollégái segítségével, de igazából nem tudom és nem is igazán van anyagrészem, se az elméleti, se a gyakorlati részhez.
Ebben tudnál nekem is segíteni? :)
Szívesen fogadok bármi féle tanácsot, javaslatot, vagy akár konkrét példát.
A tanmenetünk bár van, de kíváncsi lennék ti mi alapján haladtok.
Köszönöm előre is!
Éva

Thozoo írta...

Válaszoltam privátban. :)

Unknown írta...

Szia Thozoo!
Ne haragudj, de nem kaptam üzenetet.
Esetleg erre az e-mail címre el tudnád küldeni? brosch.eva91@gmail.com
Köszönöm előre is! :)
Éva

Thozoo írta...

Küldtem, remélem most már célba talál. :-)

Unknown írta...

Találtam (és itt-ott átdolgoztam) 10. évfolyamos IT Szakorientáció tanmeneteket. A fájlban benne van az elmélet és a gyakorlat is.

https://drive.google.com/file/d/1_RkgI9WV0PGrGij0mVVMQ8DrW_fRCGoY/view?usp=sharing

Használja mindenki egészséggel! :)