Oldalak

2007. június 13., szerda

Thunderbird

Ma hivatalosan is áttértem a Thunderbird e-mail kliens használatára. Évek óta fontolgatom ezt a lépést, miközben az Outlook szépen lassan őrölte az idegrendszerem számítástechnikára még feláldozható kis részecskéit. De ma végre eljött a váltás nagy napja. Ebben közrejátszik a 2.0.0.0-s verzió megjelenése is, no meg az is, hogy most fedeztem fel, hogy tulajdonképpen a Thunderbird teljes értékű RSS hírolvasó is egyben (bár lehet, hogy ezen verzióig nem is volt benne ez a funkció), így aztán a FeedReader-t egy lépéssel nyugdíjba is küldtem.

Hogy miért tartott évekig a váltás? A válasz egyszerű: soha nem tudtam normálisan, az igényeimnek megfelelően behangolni a szoftvert, ma azonban nagy levegőt vettem, és némi szaksegítséggel ugyan, de helyre pofoztam csóró programot, hogy végre úgy táncoljon, ahogy én fütyülök. Az eddigi próbálkozásaim rendre véget értek mintegy tíz perc leforgása alatt: addig tartott ugyanis, amíg olyan szintre mérgelt fel az egész, hogy nem voltam hajlandó tovább próbálkozni vele, sőt, suttyó módon azonnal uninstalláltam is. Aztán amikor hírét vettem, hogy megjelent egy-egy újabb verzió, újra próbálkoztam, rendszerint ugyanazokba a korlátokba ütköztem, és rendszerint újra uninstall lett a vége. Így fordulhat elő, hogy van egy kollekcióm a Thunderbird-verziókból, anélkül, hogy valaha is érdemben használtam volna.

Ma azonban erős voltam, és igába hajtottam a szoftvert. Most már olyan, mint a kezesbárány.

Alapvetően három postafiókom van, amit használok különböző célokra, és ezek kezelését az Outlook is tökéletesen megoldotta, azonban az Outlooknak volt egy olyan nagy hibája, hogy lomha volt, néhanap tetű, és ami nekem nagyon fájt, hogy nem mutatott folyamatjelzőt a levelek küldése során. Így eshetett meg a minap, hogy egy 16 megabájtos csatolatot tartalmazó levelet elküldtem a délelőtti órákban, és este még mindig "A küldés előkészítése" folyt. Ráadásul addig teljesen bedugult a postafiók, nem is töltött le egyetlen levelet sem az ebadta, csak miután kilőttem a küldést - ami szintén nem volt egyszerű, hiszen "Az outlook már megkezdte a levél továbbítását"...

Így aztán Thunderbird van most. Remélem, sokáig az is marad.

Nincsenek megjegyzések: