Kisvártatva megérkezett egy másik szerelő (a Laci), aki hozta a beltérit és a tudást ahhoz, hogy a rendszer immáron a modem-router kombó resetelése után is életre keljen. Az itt töltött ideje alatt végigvártuk a set-top-box és a router újraéledését, aztán nem volt ADSL jel, aminek következtében be kellett, hogy menjen a központba intézkedni, mert telefonon csak zenéltek neki szívhezszólóan. Addig én ittam egy kávét. Ahogy az ADSL jel megjött, a Laci is betoppant és beállított nekem mindent, úgy, ahogy kell. Majd bemértük a 20 megabites maximumot nyújtó internet-csomagom sebességét és meglepetten tapasztaltam, hogy az érték 10 megabit. Ja, hát persze, megy odaát a tévé, kapcsoljuk ki a beltérit. Kikapcsoltuk, így mindjárt 13,9 volt, ami azért az eddigi 15,5-höz képest csúnya visszaesés, még akkor is, ha olcsóbb a net, mint eddig volt.
A set-top-box, ami készenléti állapotban is fűt rendesen, bekapcsolva pedig közel 4 megabitet csippent le a sávszélességből |
A TV minőségéről ejtenék itt egy pár szót. Hozzá kell tennem előtte, hogy nem vagyunk nagy tévénézők, így semmiféle igényes csomagot nem rendeltünk: nincsenek HD csatornáink, csak sima hétköznapi csatornák, amiket néhanap egy-egy unalmas estén nézni tudunk. Nos, bekapcsolás után jól látszik azért, hogy interneten streamelt adásról van szó, mivel a részletek teljesen el tudnak mosódni, ha az ember közelről nézi a képet. Az erős tömörítést főként a "konfettis" jelenetek sínylik meg, ilyenkor négyzetrácsosra szalad a kép, illetve három órás folyamatos tévézés során tapasztaltuk azt, hogy leesett a bitráta kb. 8 kilobitre és az egész kép full "kockás" lett, aztán ez magától vissza is állt pár másodperc eltelte után. De érezhető azért a tömörítés, bár tisztes tévénézős távolságból nem tűnik fel. Hardcore tévénézőknek, ha megkérdeznék, én egyáltalán nem ajánlanám ezt a fajtát: szerintem ez alkalmi tévénézésre való, nagy minőséget nem kell várni tőle, mondjuk ez az árán is tükröződik.
Nyilván, ahogy kell, a net sebessége miatt már a szolgáltatás első napján írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy ezt így akkor hogy is gondolták, remélve, hogy nem azzal jönnek nekem, hogy a garantált 10 megabit megvan és tulajdonképpen fogjam be a számat. Eddig semmiféle visszajelzést nem kaptam, ámde nem is telt el még 19 nap, mindenesetre nem fogom ennyiben hagyni a dolgot, hiszen 2 év hűséget készülök éppen kötni velük. Remélem, hogy összekapják magukat, bízok bennük, aztán majd meglátjuk, hogy mit dob a gép. A fejleményekről majd beszámolok.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése