Oldalak

2009. augusztus 29., szombat

Újra gyorsul a net

Pár malőrtől eltekintve nem bántam meg, hogy majdhogynem napra pontosan hat éve a jelenlegi szolgáltatóm (Enternet) mellett kötöttem ki, és tőle kapom azóta is a netet. Először modemeztünk, de erről már írtam régebben kiadósat, aztán amikor eljött az idő, váltottunk betárcsázósról ADSL-re. Az átálláskor is tök jól teljesítettek. Később a két megabites csomagomból ugyanolyan árfekvésű 8 megabites csomag lett, bár ez nem tudom mennyire az Enternet, és mennyire az akkor még T-Com néven futó, egyébként mindig változó nevű szolgáltató érdeme. (Most éppen T-Home. Is.) Aztán amikor már nagyon sokat fizettem, fel is hívtam őket, hogy én ennyit bizony nem akarok fizetni, és találtunk megoldást erre is (újabb egy év hűségidő, perszepersze), tegnap pedig felhívtak engem, hogy akarok-e nagyobb sávszélességet kevesebbért? Mennyi az a kevesebb? – replikáztam rögtön, mire elkezdte sorolni az adatokat nekem a hang a vonal másik végén, én meg csak lestem és nyeltem nagyokat.

Amit sikerült kiválogatnom, az a következő. Jelenleg több, mint 9.000 forintot fizetek a 8 megabites csomagért, ami, valljuk be, még így is sok. (Persze volt ez már tízezer forint fölött is, aztán lett kilencezer alatt, de mióta az áfa megint 25%, újra kilencezer fölött van.) Aztán most van itt az ajánlatok között egy 10 megabites csomag, 6.390 forint bruttóért. Tehát közel 3 ezer forinttal olcsóbb havonta nekem egy gyorsabb hozzáférés. Váltottam. Nem feltétlenül azért, mert a 8 megabit nem elég (dehogynem, bőven elég), inkább az ára győzött meg.

Tulajdonképpen én is jól járok, meg a szolgáltató is. Én azért, mert havi háromezerrel kevesebbet fizetek, a maradék pénzt pedig költhetem csokira. Ők azért, mert legombolnak rólam havonta 6.390 forintot egy olyan csomagért, amit az új belépőknek 5.490 Ft bruttóért adnak. (Kissé vérlázító ez is, hogy az új belépőnek miért olcsóbb mindig minden, mint egy meglévő, rendesen fizető ügyfélnek, de az évek során ebbe már beletörődtem.) Így most egy évre megint eladtam nekik a lelkemet, remélem, hogy minden zökkenőmentesen megy majd.

Két dolog, ami azért megemlítést kíván:

  • A szolgáltató Általános Szerződési Feltételeiben ír egy ún. Extrém használati limitről, ami azt takarja, hogy ha bonyolult feltételek teljesülésének eredményeképpen több forgalmat generálok, mint amit ők normális használatnak gondolnak, akkor nem kapom kedvezményes áron a netet mindaddig, amíg vissza nem veszek egy kicsikét. Ez nem vészes, mert 8 megabitnél közel 800 giga a limit, annyit meg én az életben nem töltögetek soha. 10 megabitnél olyan 1 terabájt körül van a határ, egyszerűen nincs annyi időm netezni, hogy ezt a forgalmat elérjem. Ami a lényeg: megkérdeztem az ügyintézőt, hogy változott-e ez a passzus az idők folyamán, és ő mindig azt hitte, hogy a forgalmi díjas csomagokról beszélek, gőze nem volt arról, hogy a fentebb leírt limit létezik.
  • Volt eszük és jó időben hívtak: már kiküldték a szeptemberi számlát, amit ugye – mivel az átállás akár 30 napot is igénybe vehet – már be kell fizetnem, és csak októberre fizetem majd az alacsonyabb díjat. Lehet, hogy szeptemberben már valamikor megérkezik a nagyobb sebesség, én azonban a jelenlegi, magasabb díjjal fizetem azt.
Ennyi vót, lehet menni.

Nincsenek megjegyzések: