Oldalak

2009. augusztus 8., szombat

Mobil létforma

Üdv minden egyorrúnak!

Az elmúlt napokban nagyon sokat mentünk ide-oda az országban, távol voltunk a bázistól. Most, hogy visszatértünk szeretném megosztani veletek a mobil életforma bizonyos kihívásait.

Először is: nethez szokott embernek faluhelyre menni maga a rémálom. Net nincs egyik ismerőshöz sem bevezetve, na meg az ember nem is megy csak úgy blogot szerkeszteni egy másik háztartásba. Marad tehát a mobilnet, szigorúan GPRS-sebességgel, persze csak ott, ahol van térerő (jellemzően a szabadban). A szolgáltatók gondoskodnak arról, hogy a mobilon blogolók ne punnyadjanak a rossz levegőjű szobákban, inkább menjenek ki a jó levegőre és ott oldják meg gondolataik transzferálását.

Az állandóan újraindulós kölcsönlaptopról is írtam már: nagy melegben mindig elindult rendesen és semmi baj nem volt vele, esős napokon azonban – mintha csak migrén kínozná – bizonytalanná vált a működése. A laptopról azért nem jó mobilnetezni, mert az operációs rendszer és a különböző szoftverek amint érzékelik a net jelenlétét ide-oda küldözgetnek adatot, így pillanatok alatt lezabálják azt a kicsike 20 megabájtot, ami szövegek és képek küldözgetésére bőven elég, viszont komolyabb netezésre nevetségesen kevés. Még havi 480 Forintért is.

A laptop-mobil között tehát hidat kellett volna verni, de nem sikerült. Megmondván az őszintét, nem nagyon jó mobilon blogpostot írni, ezt ugyanis e-mailként kell elkészíteni és egy rendkívül titkos e-mail címre elküldve a Blogger rendszere kipakolja azt a blogba. A kis kijelző miatt azonban meglehetősen nehezen lehet áttekinteni a kész szöveget, ráadásul többszöri újraolvasáskor is maradhatnak ékezet nélkül leírott szavak, nem megfelelően elhelyezett sortörések és megannyi nyavalya.

Próbálkoztam azzal is, hogy megírtam TXT-ben a blogpostot, ezt a TXT fájlt átpakoltam a mobilra és csatoltam a küldendő e-mailhez, de sajnos annak tartalmát a rendszer nem jelenítette meg. (Sajnos telefonon megjelenített TXT-fájlból nem képes vágólapon keresztül szöveget másolni a telefon, ez pedig nagyon sokszor jól jött volna már.) Szerencsére más a helyzet a képekkel: azokat e-mailen keresztül küldött post esetében is megjeleníti a rendszer, ezt ma próbáltam ki, élesben még nem mertem - de talán majd legközelebb.

Egyedül a Diffy 2 fejlesztése ment úgy, ahogy elterveztem: 31 új pálya készült el, valamint 3 pálya zenéje. Ez utóbbi azért csak ilyen nevetségesen kevés, mert a laptop hangkeltő eszközei nem éppen olyanok, amikhez szokva vagyok, még fejhallgatón keresztül is meglehetősen sok rész veszett el a hangzásból. Itthon még nem mertem meghallgatni a hordozható gépen komponált műveket, de előbb-utóbb erőt veszek magamon. A pályák tehát hamarosan készen lesznek, egyedül a zenékkel vagyok elmaradva, de még látok reményt az augusztus végi bemutatásra.

Nincsenek megjegyzések: