Oldalak

2009. június 3., szerda

Twitterről, röviden

Olvasom az Endoril összesben, hogy a kolléga meghódította a Twittert, és saját csatornája is van immáron, ahol nyomon lehet követni azokat az eseményeket, amik vele történnek. Ebben a postban én azt kívánom feltárni, miért is nem vagyok a web eme gyöngyszemének lelkes rajongója.

A Twitter alapvetően egy miniblog. Sőt: mikro. Olyannyira mikro, hogy mindössze 140 karakteres üzeneteket tehetünk közzé az oldalon, akik pedig csatlakoznak hozzánk (illetve akiknek engedjük), azok elolvashatják ezeket az üzeneteket. A korlátozott hossz miatt nyilván nem hatalmas eszmefuttatásokra alkalmas a felület, inkább csak az éppen aktuális gondolataink, vagy cselekedeteink megosztására, ami meg – valljuk be őszintén – kit érdekel? Számomra az egésznek úgy lenne értelme, ha általam ismert emberek (barátok) osztanák meg a mindennapjaik történéseit, de egyrészt Endorillal együtt van belőlük egy darab, másrészt pedig félő, hogy így teljesen elhalna a személyes kommunikáció: én figyelném az ő twitjeit, ő az enyémet, és kész. (Efelé haladunk, jelzem.)

A sima blog ebből a szempontból teljesen más: ott egy témának kicsit utánajár az ember, kutat keveset, képekkel illusztrál, széppé tesz, mígnem egységes egésszé áll össze a megosztani kívánt blogposzt. Értem én, hogy nem kell túlzottan komolyan venni azt, ami a Twitteren megy, illetve azt hinni, hogy van valami az össze-vissza szövegelésen kívül, de akkor mire jó az egész? Szerintem a fent említett ismeretségi-körben-infót-terjesztésen kívül nem sok mindenre. El nem tudom képzelni, hogy valaki tök ismeretlen embereket összeszed, és figyeli, hogy éppen miről írnak: halál unalmas lehet. Ismert emberek publikus bejegyzéseit figyelni más, hiszen így a rajongók első kézből kaphatnak információt a rajongottról, ahogy egyébként Endoril is teszi.

Lehet, hogy már kiöregedtem és konzervatív vagyok a dolog mibenlétét illetően, de én biztosan nem fogom megosztani minden gondolatomat, és minden velem történő semmiséget másokkal. (Csak itt a blogon, és itt is csak néha.) Persze a Twittert nem csak erre használhatjuk, rengeteg mindenre alkalmas a platform, mégis azt hiszem, egy darabig még biztosan kihagyom az életemből.

3 megjegyzés:

misty írta...

Szerintem a "sztárok" se igaziak. Nem értek hozzá, de akár én is tudnék egy "sztár" nevében beírni nem?

Thozoo írta...

Igen. Sőt, szerintem sokan így is csinálják.

FroSt írta...

Az sztem úgy ment mint elég sok dolog a sztároknál, van a szóvivó meg az isten tudja milyen pozicioban lévő emberke és az éppen feldob egy pár mondatot twitterre... Jól láttuk már h a sztárok mennyire nem mennek semmire a "slepjük" nélkül.

Engem igazából szint úgy nem vonz még ez , de majd ha lesz időm jobban kitapasztalni a dolgot azon keresztül h egyik ismerősömét követem ki tudja lehet belevágok. De akkkor is a blog marad az első. Jobban szeretem ezt az utánna nézős pepecselös csinositgatos dolgot. Csak ugye idő hijján nem nagyon tudok irni olyan dolgokról amikről szeretnék. De majd nyáron ;) esténként :)