Oldalak

2008. május 20., kedd

Kincses sziget

Tessék, csak tessék! Vadonatúj játék, kímélő szórakozás! Csak tessék, erre, erre! Remek kikapcsolódás, igazi kaland! Megjelent a Kincses sziget, a legújabb, a legvalódibb! Tessék bátran fogyasztani, kattintani, letölteni!

Örömmel jelentem be, hogy egy (volt) tanítványom ötlete alapján megszületett a legújabb játékom, melynek címe: Kincses sziget. Hosszú órák alatt íródott és tesztelődött, remélhetőleg a Tisztelt Olvasóközönség megelégedésére. Tessék letölteni, és játszódni sokat. A véleményeket ehhez a posthoz várom. :-) Lehetőleg ne sokat szidjátok.


2 megjegyzés:

Endoril írta...

Hmm, új játék, nem is akármilyen.
Nézzük csak alaposabban!

Ami jó:
- nem tudom kié volt az ötlet, nem tudom van-e hasonló játék (nekem ez nagyon új volt), de az alapkoncepció nagyszerű
- egyszerű, könnyen kezelhető, világos magyarázat
- grafikai megvalósítás terén alapvetően jó. Letisztult, szép gombok, hangulatos játéktér, egyszerű, ám nagyszerű feliratok.
- magával ragadó játékélmény, egészen jól megdolgoztatja az agyat, amolyan 'leülök-azt-jáccok-2órát' játék
- hall of fame :D
- nem tudom miben íródott a kicsike, de ha Delphiben akkor minden tiszteletem. :D

Ami kevésbé jó:
- tekintve, hogy ez egy kincses sziget, meg egy kicsit kalózos feelingje van az egésznek, a grafika is e köré orientálódhatna. Gondolok én 'faburkolatú', kalózosabb-kincsesebb ikonokat tartalmazó gombokra, egy kis homok háttére a játéktéren, stb. :D Persze ez már csak hab a tortán, és ehhez már komolyabb rajztudás kell.
- jó tesztelőhöz híven elkezdtem hibákat keresni, amit úgy talál legkönyebben az ember, ha káoszt teremt a programban. Nos, elkezdtem az összes mezőre szép sorjában kattyintgatni. Már majdnem végeztem, amikor a bal alsó sarok felé közeledbe bekracholt az egész. Olyannyira, hogy még az Alt+F4 sem segített, csak a Crtl+Alt+Del. Ráadásul nem állította vissza a felbontást még akkor sem amikor ismét elindítottam és kiléptem belőle. 'Normális' használatkor nem tapasztaltam ezt a hibát :D
- amikor megtalálok egy szegény hullát, a hangtól mintha bennem is meghalna valami :D (de azért el lehet viselni)

Összefoglalva:
Kiváló ötlet, nagyszerű megvalósítás, géphez láncoló játékélmény, picikét nosztalgikus, alapvetően stabil, és mindenekelőtt hazai gyártmány.
4.8 / 5

Thozoo írta...

Köszönöm szépen a főként pozitív véleményt, sorban válaszolnék is egy pár dologra.

A játék teljes egészében Delphiben íródott, persze némi API-hívás van benne a felbontások és frissítési frekvencia váltásakor, de ez nem is annyira lényeges. Igazából nem indult ez ilyen nagyon kalózosnak, csak később szabadult el az agyam, hogy ha már pénz, akkor kalóz is és hasonlók, akkor meg már a grafikát nem rajzoltam át. (Egyébként a grafika nagyrésze a netről van lopkodva, csak nem mondom meg, hogy honnan.)

Ez csak egy tanulmány lett volna számomra, hogyan kell teljes képernyős programot írni, mert még soha nem írtam. Érzem én, hogy vannak hiányosságok, de nem lehet minden tökéletes. DirectX használatával biztosan nem lettek volna olyan jellegű problémák, mint most, hogy pl. nem állít vissza felbontást meg hasonlók, de DirectX-et meg nem használ egyáltalán a progi.

A teljes káosz teremtése a tesztelés során nekem is megvolt. Az utolsó üres helyeknél a keresgetéssel igencsak lelassult, ezért egy segédtömböt alkalmaztam, amiben, ha a szabad mezők száma 20 alá csökken, nyilván van tartva, hogy melyik mezők szabadok, így aztán elvileg nem szabadna, hogy hibás legyen, nálam már utolsó teszteléskor nem akadt ki, de a véletlenszám-generálásból adódóan lehetnek problémák. Meg hozzá kell tenni, hogy egyik program sem tökéletes. :-)

Még egyszer köszönöm a kimerítő véleményt, jól esett, hogy leírtad a tapasztalatokat.