Oldalak

2008. május 16., péntek

Thunderbird: válasz felülre

Közel egy éve használom a Thunderbird levelezőt, és mindeddig fel sem ötlött bennem a gondolat, hogy létezhet gyógyír arra a nüansznyi problémára, ami eleinte rettenetesen, majd később csak kissé zavart, legvégül azonban megszoktam. Régebben az Outlooknál teljesen természetes volt, hogy ha egy levélre az eredeti szöveg idézésével válaszoltam, akkor a válasz az eredeti levél szövege fölé került. A Thunderbird-re áttérve viszont keserűen tapasztaltam, hogy válaszoláskor a kurzor a levél szövege alá kerül. Szinte ujjgyakorlattá vált a Ctrl-Home, Enter, Enter, Fel, Fel billentyűkombináció minden egyes válaszlevél megkezdésekor.

Ma teljesen más okból nézegettem az IT.Café weboldalt, és teljesen véletlenül láttam meg a Mozilla Thunderbird nevű topikot, és az is teljesen véletlen, hogy ennek a 2004. hozzászólásában megtaláltam a megoldást a fent említett problémára.

Azonnal alkalmaztam, és tényleg működik.

Hogy később se kelljen keresgetnem, megörökíteném én ide, hátha valakinek még rajtam kívül hasznára válik.

  • Válasszuk ki a Beállításokból a Haladó lehetőséget, azon belül pedig az Általános fület!
  • Kattintsunk a Beállításszerkesztő gombra!
  • Keressük meg a listában a mail.identity.default.reply_on_top változót!
  • Kattintsunk rá duplán, és értékét írjuk át 1-re!
Voilá! A kurzor válaszoláskor felül van, alatta kihagyva egy sor, ahogy kell!


Fasza. Én mondom.

7 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia!

Én is nekiláttam ismerkedni a Thunderbird-del, mivel az Outlook néha eléggé macerkásnak bizonyult 2 napos torrentezés után (nem engedte leállítani a gépet pl.)...
Szóval áttértem én is, felmerültek problémáim, melyek netes kutatása közben a blogodból merítettem ötleteket a megoldáshoz.
Vannak viszont még problémáim, amiket nem tudtam megoldani, és ha megengednéd hogy kérdezősködjek Tőled, megtenném :D:D.
Ha esetleg megadnád elérhetőségedet (írnál egy mailt az lyozsee@gmail.com -ra) azt nagyon megköszönném :D.
Nem találtam email címedet, ezért írtam ide... sorry miatta.
A problémáim thunderbird beállításokkal kapcsolatosak (hogyan lehet beállítani hogy módosíthassam válasz írásakor az előzmény leveleket, valamint vannak olyan karakterek kapott levelekben, amelyek nem lettek beírva, de nálam megjelennek)
Segítségedet előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Lassú József

Thozoo írta...

Írtam levelet

Vitamin írta...

Szia!

Most már tudom, hogy kerül a kurzól felülre, de azt még mindig nem, hogy az automata névjegykártya, hogy kerül alá. Mert a kurzol ugyan felül van de a névjegykártya alul marad.
Erre van, vagy találtál ötletet?

Köszi: Tamás

Thozoo írta...

Nem használom az aláírás funkciót, ezért ezzel nem foglalkoztam.

Rocco írta...

Szia!

A megoldás a következő!

- Eszközök
- Postafiók beállításai
- Címzés és szerkesztés
itt a jobb oldalon látható a szerkesztés lap. Ezen belül a "Válaszoláskor az eredeti szöveg automatikus idézése" check box-ot pipáld ki. Alatta pedig be tudod állítani, hogy válasz adáskor "Válasz kezdése az idézett szöveg felett" és Aláírás elhelyezése: "A válasz alá (idézet fölé) opciókat.

Unknown írta...

Mióta keresem és ilyen egyszerű :) nagyon köszi, nekem sokat segített!!!

Thozoo írta...

Örülök. Annak is, hogy 11 év távlatából is működik még a megoldás... :)