Oldalak

2008. február 29., péntek

Family Tree Builder

Dédnagyapám arca már nem dereng előttem. Csak egy pipázó, fekete kalapos ember ugrik be, ha rá gondolok. Mintha egy régi fényképen lenne: ül az udvaron egy kényelmes székben, a kalap karimája árnyékolja be arcát, és akármennyire erőlködöm sem tudom felidézni azt. Csak a pipát, meg a dohánytartó illatát, amit később dédnagyanyám ajándékozott nekem. Gyerek voltam még, elhagytam valahol. Csak ez a kép maradt meg bennem dédnagyapámról, semmi több. Hogy hívták dédnagyapámat? Nem tudom.

Ilyen gondolatok jutnak eszembe, ahogy a www.myheritage.hu oldalról letölthető Family Tree Builder nevű családfa-építő programmal szórakozom. Hihetetlen jó alkotás ez a szoftver! Használatával rá kell jönnöm, hogy egy csomó embert nem ismerek a családomból (főként nagyszüleim szülei), viszont ennek ellenére szívesen építgetem fel a fát, rakom bele az embereket, minden adatot beírok, amit csak tudok róluk. Kb. 60 embernél tartok. Megdöbbenek, mert egy csomó embernek nem tudom a születésnapját.

A család fája, sokgenerációs nézetben

Tök ingyenes, enged menteni, visszatölteni, és nagyon dizájnos kis chartokat képes készíteni a kész fáról. Szűk családi kör, felmenők, leszármazottak... minden, ami kell. Ha elkészült a fa, feltölthető családi weboldalként, ahol az érdeklődők is meg tudják tekinteni, illetve akinek jogosultsága van hozzá az kitöltheti a hiányzó adatokat. Sajnos a szoftver nem tud magyarul (a weboldal igen), de túlzottan nagy nyelvismeret nem kell a használatához. Ajánlom mindenkinek, remek kikapcsolódás egy délutánra, én magam eldöntöttem, hogy az általam nem ismert adatokat szüleimtől, nagyszüleimtől meg fogom tudni. Legalább megismerem kicsit, honnan is származom.

Nincsenek megjegyzések: