Oldalak

2007. augusztus 28., kedd

Yanni Live!

Milyen érdekes, hogy hol akadunk a múltunk egy-egy darabjára. Éppen azt a weboldalt nézegettem, amin hírességek letartóztatási képei vannak, amikor ráakadtam Yannira. Ismertem a műveit régről: az 53 éves görög művész rendkívül jól keveri a világzenét a modern, elektronikus hangzással, szerelmes dalai mindig az ember fülében motoszkálnak, egyszerűen nem lehet nem szeretni, ahogyan a nagyzenekari hangszerek tökéletes pontossággal követik a dallamot, és adnak teret az egész zenének. Pontosan ez az, ami miatt már középiskolás koromban is kedveltem őt. Igaz, az akkori lehetőségek miatt csak 1-2 másolt kazettán kaparinthattam meg (köszönet érte Devilnek), de úgy is lenyűgözött.

Aztán most, újra rátaláltam.

Tegnap végigmulattam egy 2006-os koncertjét (Yanni Live!, The Concert Event, persze csak DVD-n). Elképesztő, hogy milyen társulatot hozott össze ez az ember. Hihetetlenül jól képzett zenészek játszottak, akiken látszott, hogy nem görcsölnek, hanem élvezik, amit csinálnak. Profik. Szinte csatáztak egymással, és a produkció felépítéséből adódóan minden zenésznek volt egy pár perces magánszáma, ez nagyon tetszett. Élveztem. Ráadásul az egész hihetetlenül jól szólt, meg kell őrülni.


Ma (ha a sávszél is úgy gondolja) egy régebbi, 1993-as koncertet nézek meg, Yanni, Live at the Acropolis címmel. Több forrás szerint ez a kétezer éves Akropoliszban előadott koncert volt az áttörés a zenész számára, az első siker, innentől kezdve figyelnek rá. Nagyon kíváncsi leszek, hogy egy, a tegnapinál 13 évvel idősebb filmen mennyire változnak a dolgok.


Ízelítőnek egy kis YouTube-forrás: hallgass bele, megéri! Bár a minőség nem minden videó esetében éri el még a minimumot sem, azért a lényeg hallható/látható.

1 megjegyzés:

Beáta írta...

Yanni egyszerűen csodálatos, hihetetlen, hogy ilyen géniuszokat hord a föld a hátán...
Az Akropoliszi koncertje is csodálatos, hogy tud egy ember ilyen zseniális lenni?.... Nem tudom hogy koncertezik-e még, úgy szeretnék egyszer ott lenni...