Oldalak

2009. augusztus 19., szerda

Sony Ericsson C510

Megint ott tartok, hogy kinéztem magamnak egy elérhető árú, szolgáltatásaiban nekem kitalált, a mostani telefonomnál némiképpen modernebb telefont.


A Sony Ericsson C510 legalább annyira tetszik, mint annak idején a jelenleg birtokomban lévő K610i. Nézzük, mivel is tud többet ez a készülék a jelenleginél.

A kijelző felbontása 320×240 pixel, ez az én telefonom jelenlegi 220×176-os felbontásához képest mindenképpen előrelépés, ugyanakkor úgy gondolom, hogy 2009-ben ez már egy teljesen alapszintű felbontás a mobilkészülékeknél. Nincsenek szemmel is kivehető pixelek, csak tükörsima, szép fényerejű, színpompás kép. Ugyanakkor a felbontás növekedésével egy képernyőn több szöveg fér el, ami mobilinternetezésnél, üzenetek írásánál mindenképpen fontos.

A beépített fényképezőgép autofókuszos (ez is lehetne alap manapság), 3 megapixel felbontású kamera, amely mosolyérzékelő funkcióval is el van látva. :-) Kb. ezzel érkeznék meg oda, hogy 5 éve vásárolt digitális fényképezőgépemmel egy szinten legyen a telefonba épített fotógép. A készülék egy Cyber-Shot mobil, tehát elvárható tőle, hogy normális fényképeket készítsen. Ugyanakkor az egérvideó megmaradt: 320×240 pixeles videókat tudunk készíteni vele, ami még mindig jobb, mint a jelenlegi készülékem videózási képessége.

A mozgásérzékelő sok művelet végrehajtásában segítene, ide-oda lapozáskor, képek közötti tallózáskor. A beépített rádió, ami a jelenlegi mobilomban nincs, szintén elősegítené az unalmas percek átvészelését, persze valószínűleg ezt a funkciót kevéssé használnám ki. Nagyon értékelem, hogy még ezen a készüléken is megtalálható a task-váltó gomb, amivel bizonyos tevékenységek közben ide-oda válthatunk az alkalmazások között: pl. ha SMS-t írunk, és elfelejtettük, mire is akartunk válaszolni, akkor úgy nézhetjük meg a bejövő üzeneteket, hogy nem kell kilépni az éppen szerkesztett üzenetből. (Ez mondjuk a jelenlegi mobilomban is így van.) Szívfájdalom viszont a dedikált visszalépő gomb eltüntetése, bár szerintem ez megszokás kérdése. (Amikor Sony Ericssonra váltottam, nem értettem, hogy minek erre külön gomb? Azóta meg már értem és szeretem.)

Megérnek ezek az extra szolgáltatások harmincezer magyar forintot?

Nincsenek megjegyzések: