Oldalak

2008. május 11., vasárnap

Kirándulás Egerben - 1. nap

2008. május 9-én indultunk első osztályommal első osztálykirándulásunkra. Tavaly több ok miatt elmaradt a kirándulás, de idén a két nap alatt igyekeztünk mindent bepótolni, amit kihagytunk. Azért, hogy jó sok időt tudjunk együtt tölteni, hajnalban gyűltünk össze a vasútállomáson, 6.34-kor indult menetrendszerű járatunk Kál-Kápolnára, majd onnan rövid várakozás után célállomásunkra, Egerbe.

Várakozunk az állomáson. A háttérben elhaladó
tehervonatot figyeljük, hátha azzal jönnek azok,
akik a korábbi járatról lemaradtak. ;-)

Az utazás Kál-Kápolnára igencsak eseménydús volt. Kísérőtanárunk, Süveges kolléga lejárt szavatosságú sajtos puffanccsal borzolta az idegeket, és mindenki kezdett felébredni, így jó volt a hangulat. A dohányos szakosztály a másodosztályú, nemdohányzó kocsi külső részén dohányzott, de szerencsére semmiféle retorziót nem alkalmaztak ellenünk.

Érkezés Kál-Kápolnára

A várakozás feszült percei

Egerbe érve kisebb csavargást követően megtaláltuk szállásunkat, a Botax Motelt, amit többen rögvest Detox Hotel-nek kereszteltek át, előrevetítve egy eseménydús éjszaka képét. Bejelentkezés után lepakoltuk a csomagjainkat, elfogyasztottuk a maradék kajánkat, és elindultunk az aznapi kalandtúra első állomásaként a Dobó-térre.

Motel Botax

Útközben érintettünk egy gyönyörű parkot, közepén egy szökőkúttal. Itt a kitűnő háttér inspirálására készítettünk egy csomó fényképet, ezekből mazsoláznék.

Csoportkép - ennyien kirándultunk,
plusz Feri kolléga, aki fényképezett
(kattintásra a kép megnő)

Elszabadultak az indulatok :-)
(ez is növekszik)

Tomika pehelysúlyban indul

Ezt követően begyűltünk a Dobó-térre, hogy városnézést imitáljunk. Szét is széledt a csapat, mi is a saját utunkat kezdtük el járni. Beváltottam az első Google-csekkemet, amit nektek köszönhetek: annyian kattintottatok reklámra ezen az oldalon, hogy megszületett az első 100 dollárom. Minden különösebb hercehurca nélkül, 10 perc után jutottam a pénzemhez, forintban. Ezt követően ettünk nagyonfinomfagyit, majd mivel picit eleredt az eső, megrekedtünk kedvesemmel egy kapubejáróban.

Később, az eső csendesedését követően visszamentünk a Dobó-térre, ahol a csapat egy része azzal volt elfoglalva, hogy a tér galambjait űzte. Etetésnek indult, később azonban már egyfajta harcként fogták fel a srácok a dolgot, próbálták megfogni a galambokat. Volt aki attól félt, hogy a jószág megharapja, ezért inkább elállt a vadászattól.

Sanyi megfogott egyet

Józsi rárohan, de a galamb ügyesebb. :-)

Dani etetős taktikával próbálkozik

A szálláson még nem sikerült minden szobát lefoglalni, ezért hamarosan elindultunk az Eger-patak mentén, vissza a Detoxba Botaxba. Ahhoz képest, hogy délre ígérték, fél háromkor még nem volt átvehető a szoba. Fel volt mosva és állt a víz, ez azonban minket nem korlátozott abban, hogy elfoglaljuk azt. Kicsit rápihentünk a nap hátralévő részére, heverésztünk, Süvi kolléga elfogyasztotta a maradék lejárt sajtos puffancsot, majd fél négy felé elindultunk a Szépasszony völgyében található Hárs kisvendéglőbe egy vacsira. Útközben kollégám a Csalogány kisvendéglő és játéktermet javasolta pihenőhelyül, ahová 10 ember se nagyon fért be, mi azért odamentünk harminchatan. :-) Csúcsforgalom volt.

Alkoholisták várnak a sorukra :-)

A játékgépe dobtunk százat, nyertünk hatszázat.
Így jó játszani.

Utunkat folytatva hamarosan megérkeztünk a völgybe. Ott már annyira izgatott volt a csapat a pincés Valikáról hallott sztorik hatására, hogy úgy mentek lefelé, mint amire annak idején megboldogult takarítónőnk üvöltötte utánunk általános iskolában, hogy csürhe banda! A völgyben kezdésképpen a Hársban elfogyasztottuk megérdemelt vacsoránkat. (Ezúton is szeretném megköszönni vendéglátóinknak a finom vacsorát.)

Lefelé a völgybe

Vegyes tál-vacsora

Miután mindenki befejezte a kaját, és a kiéhezett felnőtt-felügyelő csapat elfogyasztotta a diákok által meghagyott rántott szeleteket és cigánypecsekényet, átmentünk a majdhogynem szemben lévő pincébe, Valikához, hogy négyfajta bort kóstoljunk meg.

Csak ennyit kapunk?!

Tölti a kolléga

Én is tőütöm

Jó a hangulat

Az esti csavargás előtt a Bazilika lépcsőjén szóródtunk szét.

Az oszlopok nagyok (középen én)

Gohan keres valamit
(nem találta meg, mert nem vett elő semmit)

Szétszóródva (majdnem középen kedvesem)

Trió
(szomorú Gohansrác és vigasztalói)

Fel a lépcsőn

Ezt követően még kóboroltunk az éjszakában, kicsit két részre is szakadtunk (bulizós és megnyugvós szakosztály), de éjfélre már egy helyen voltunk. Sokaknak rövid volt az éjszaka, sokaknak pedig hosszú: páran harcoltak a bokorral, és volt, aki hipertérugrást követően került egy négysávos út külső sávjába. Rendbontás nem történt, jelentem. Én egy órakor már aludtam, nem is keltem fel másnap reggel fél hétig.

Vonulás az éjszakában
(Bíró Zsolt fotója)

Holnap elárulom, mi volt a kirándulás második napján.