Oldalak

2008. május 20., kedd

Ananász

Életem első 22 éve anélkül telt el, hogy tudtam volna, hogyan is néz ki élőben az ananász, pedig konzervként már rengeteget fogyasztottam belőle. Kb. 6 éve lehetett, amikor először láttam életemben ananászt, és módom volt körbetapogatni, megvizsgálni. Rendkívül tetszett. Ki tudja miért, soha nem vettem magamnak, de a minap egy ajándékozás következményeként kicsiny családunk szert tett egy darab gyümölcsre, melyet én boncolgathattam szét. (Kicsit olyan volt idáig a leírás, mint amikor 20 éve annak örültünk, hogy kaptunk 2 banánt karácsonykor...)


Fogalmam nem volt, hogy hogyan és mivel pucolják az ananászt, így én nagykéssel estem neki. Kicsit furcsa volt azért így megpucolni a gyümölcsöt, nem tudom, hogy ipari keretek között milyen módszert választanak - körbeforgatják és mint az eszterga, levágják a héját?

Egy honlap leírása során az ananász pucolása a következő lépésekből áll:

1. Levágjuk az ananász koronáját, a tetejét és az alját (ez nálunk is megvolt).
2. Széles sávokban levágjuk az ananász héját (ez is megvolt, nagykés).
3. A szemeket úgy távolítjuk el, hogy követjük elhelyezkedésüket, és mélyedéseket vágunk a gyümölcsbe, valahogy így:

Ez a lépés nálunk kimaradt.

4. Tetszőleges vastagságú karikákra szeleteljük a gyümölcsöt.
5. Minden szelet közepét kivágjuk egy arra alkalmas eszközzel, vagy egy éles késsel. (Ezt se csináltuk meg, viszont körberágtuk a közepét, így nem volt vele probléma.)

Ha nem akarunk ennyire tökéletesek lenni, vagy jobban szeretjük az ananászszeleteket, mint a karikákat, akkor úgy is csinálhatjuk, mint Louis Ortiz ezen a lapon. Ő videón mutatja meg a szeletelés mikéntjét.



A gyümölcs megkóstolása után világosodtam meg. Ha valaki kóstolt már konzerv földiepret és "igazit", érzi, hogy legalább akkora a különbség, mint a cseresznye és a cseresznyebefőtt között. Itt is érzékelhető, olyannyira, hogy megértettem, miért pineapple a gyümölcs angol neve. Így fogyasztva sokkal több köze van az almához, mint konzerv formájában. Olyan ízek vannak benne, amiket a konzervben hiába keresünk. Soha nem éreztem még (biztosan a cukros lének köszönhetően), hogy egy kicsit savanykás utóíze van az ananásznak. Pedig van neki, és ezzel együtt lesz nagyon finom. Kicsit macerásabb pucolgatni meg szemezgetni, mintha megvennénk a konzervet, de megéri a fáradságot.

Kutakodtam egy kicsit a neten, és azt hiszem, megtaláltam azt az italt, amit mindenképpen meg akarok kóstolni, ha jártamban-keltemben Hawaii-ra vetődnék.


Egészségünkre! :-)

Nincsenek megjegyzések: