Oldalak

2008. november 13., csütörtök

Mekkora poén már, hogy a munkaidő végeztével főznél valamit, és négytől hatig elzárják a vizet. Se wc, se kézmosás, se főzés, se semmi. Gratulálok. Vízműnél sajnos nem tudnak segíteni, semmit nem tudnak arról, hogy akkor most hol és milyen munkálatok folyományaként nincs a mi főnyomócsövünkön víz, de ne aggódjunk: majd lesz.

De egyébként nem erről akartam írni, hanem arról, hogy meg kell tanulnom C-ben programozni.

A C programozási nyelv és én valahogy mindig csak érintettük egymást. Találkoztunk főiskolán, meg néha egy-egy fellángolás alkalmával. Valahogy úgy voltam vele, mint a Linuxszal: voltak rövidebb szerelmek, de aztán valahogy mindig csúfos kudarccal értek véget a próbálkozások. Mivel azonban most viszem az utolsó osztályt, akik még Pascalt tanulnak, ezért szükséges, hogy valamikor megtanuljam a C-t, legalább olyan készség-szinten, mint amennyire most a Pascal megy. Kínos lenne, ha egy-egy kérdésnél nem tudnék válaszolni órán. Minderre azért van szükség, mert 2010-től gyakorlatilag nincs az a programnyelv, aminek segítségével Pascalból lehetne érettségizni, így nagyjaink – azt hiszem – elérték, hogy a Turbo Pascal (ami, valljuk be, valóban idejét múlt technológia, hiszen annak idején én is azt tanultam, és akkor sem volt már friss) végleg kivesszen a középiskolák oktatási rendszeréből. Azt nem feltétlenül értem, hogy a Delphit miért kellett száműzni, hiszen azért az a maga objektum-orientált voltával még mindig alkalmas lenne arra, hogy a programozás alapjait elsajátítsák a tanulók.

Nézem itt őket, ahogy óra után mulatnak azon, hogy mennyire nem megy nekik a programozás, és magamban azon gondolkodom, hogy vajon mennyire fog menni a C, ha a Pascal ilyen döcögős... Persze az már nem ezzel a csoporttal lesz, de nem vagyok bizakodó a jövőt illetően.

6 megjegyzés:

Endoril írta...

Én is valahogy így vagyok a C-vel. Mindig csak belekóstoltam, pedig nekem sem ártana elsajátítani úgy érzem.

Ennek viszont örülök, hogy lassan áttér a tanterv a C-re, mert a Pascal-tól már bizony herótom volt. Bár abban nekem is vannak kétségeim, hogy az elkövetkezendő infósok mennyire fogják megérteni a nyelvet. A Pascal már szinte gyerekesen egyszerű, mégis, ha csak az ex-osztályomat nézem, voltunk vagy 6-an akik értették hogy wasistdas.

Thozoo írta...

Akkor érted miről beszélek. Kezdő programozónak szerintem éppen az a lényeg, hogy gyerekesen egyszerű legyen a nyelv, és ne kelljen a dinamikus adatszerkezeteket nyomni. (Persze a C-ben sem muszáj, tudomén. De azzal mégis szebb.) Majd meglátjuk, hogy mit hoz a jövő, de mondom: nem vagyok bizakodó.

Névtelen írta...

Lehet, hogy egyedül vagyok ezzel a dologgal, de szerintem a "Cé" könnyebben tanulható, mint a Pascal. Számomra sokkal logikusabb, mint a "Piszkál".

Thozoo írta...

Lehet, hogy logikusabb, csak éppen ez a tulajdonság az, ami sok gyerekből hiányzik, és kívánatos volna. Vannak fenntartásaim. Adná az Isten, hogy úgy lenne, hogy könnyebben tanulható lenne a diákok számára. Én lennék a legboldogabb.

WiMAX írta...

A pascal arra jo, hogy megertsuk egy kicsit a programozas logikajat. Itt ahol most tanulok C-ben kellett programozni, de nagy segitseg volt az elotanulmany. :)
Most pedig már Atmega88-at kell Assembly-ben elesztgetni!

Thozoo írta...

Szerintem a középsuliban főként a logika megértése, semmint egy nyelv korrekt ismerete lenne a kívánatos. Az ASSEMBLY mondjuk egy kissé nagyon teljesen más, a kis 28 lábú programozásához meg sok sikert kívánok. :)