Oldalak

2015. január 2., péntek

Ezzel játszunk – Max: The Curse of Brotherhood

Kiváló játékot sikerült vásárolnom magamnak a karácsonyi szünetre. Régóta szemeztem már vele, de a karácsonyi leárazásokkal végre olyan árszínvonalra került, amit már nem sajnáltam érte (3,74€). Megvásárlása után rögtön fel is telepítettem – ezt követően pedig elkezdtem ámulni.


A sztorink onnan indul, hogy Max az interneten olyan varázsige után kutat, amivel egyszer és mindenkorra megszabadulhat öccsétől, Felixtől, aki rendre tönkreteszi a játékait. A kereső hihetetlen gyorsasággal, első találatra dob egy varázsigét, amit Max fel is olvas. Megnyílik a démonok világa, és beszippantja öccsét – amire azonban Max nem számított, az az, hogy ő maga is belekerül ebbe a világba. Látva, hogy micsoda (egyébként teljesen aranyos és komolyan nem vehető) szörnyek támadnak Felix életére, hosszú útra indul, hogy a benne rejlő testvéri szeretettől vezérelve mégiscsak megmentse öccsét.

Felix pörkölődik

A játék első ránézésre egy klasszikus, oldalnézetes platformer játéknak tűnik, ám már az első pár percben rájövünk, hogy ennél azért sokkal többről van szó. Az oldalnézet ugyanis a kamerák variálásával ide-oda forog, lényegében 3D-s térben mozgunk, még annak ellenére is, hogy az irányítás 2D-s (jobbra és balra tudunk menni, plusz guggolni és ugrani tudunk). Az egész történetet animált, mozifilmszerű betétek színesítik, amik rendkívül szórakoztatóak, még így őszülő fejjel is izgalommal vártam, hogy mi történik a következő percben.

A gonosz barlangjában

A dolog ott kezd érdekes lenni, amikor egy varázsceruzát kapunk. Ezzel a varázsceruzával a játékterület bizonyos részeit lehet átrajzolni (bal gomb), vagy a rajzolt elemeket törölni (jobb gomb). Ezzel tudjuk segíteni Max-et a továbbhaladásban. A varázsceruza pályáról pályára újabb és újabb funkciókkal bír: eleinte csak dombokat és oszlopokat tudunk vele kihúzni a földből, később faágakat tudunk vele rajzolni, ezt követően indákat képezhetünk, majd vízi csúszdát és még később pedig gigantikus lila lövedékeket bocsáthatunk ki a megadott helyekről. (Jelenleg itt tartok – lehet, hogy újabb funkciói is lesznek később a ceruzának.) Ráadásul egy idő után mindezt kombinálni kell, és ebben rejlik a játék erőssége: nem csak szaladnunk kell, és átugrálni dolgokat, hanem legtöbbször bejutunk egy pályarészre, ahol ki kell találni, hogy hova kell faágat rajzolni, azt a lövedékkel "besugározni", aztán a faágat levágni, eltolni egy másik helyre, kilőni onnan valamit, akkor leesnek a falat alkotó kövek, oda lehet indát húzni + összekapcsolni egy másik faággal, aztán vízsugárral Max-et tovább lőni... Egyfajta kirakó az egész játék, ami nagyon alapoz a logikára és az ügyességre, hiszen nem mindegy, hogy az inda milyen hosszú, vagy milyen szögben áll, az sem mindegy, hogy a faág milyen alakú: a mesterséges fizika szívat bennünket rendesen. (Van egy rész, ahol csak úgy tudunk átjutni, ha pontosan a megfelelő faágat rajzoljuk meg, levágjuk és hidat képezünk belőle.)

Rajzoljunk oszlopokat – így tudunk majd átugrálni

Rajzoljunk ágakat – valahogy mégiscsak fel kell mászni oda

Mindegyik pályasorozatban van egy rohanós rész, amit kíméletlenül be kell gyakorolni. Ilyenkor vagy egy szörny szalad utánunk, vagy egy lávafolyam követ bennünket alulról, vagy a hidat képező kőoszlopok hullanak alá: a lényeg az, hogy megállni nem lehet, mert azonmód elveszünk. (Nem játszottam még olyan játékkal, amiben annyiszor haltam volna meg, mint ebben.) Menet közben, sokadik nekifutásra kell megtanulni, hogy honnan hová kell ugranunk, mikor mit kell rajzolni, mindeközben persze a játék összes eleme azon van, hogy kinyírjon bennünket (ekkor pedig Max igencsak visít vagy ordít – tök jók lettek ezek a hangok). Szerencsére újra és újra próbálkozhatunk, egészen addig, amíg annyira be nem gyakoroljuk ezeket a részeket, hogy egyben meg tudjuk csinálni.

Indák, létrák, faágak, koponyák: először meg kell értenünk, hogy hogyan is működik a pálya

Összefoglalva: a Trine sorozat óta nem volt játék, ami annyira elvarázsolt volna, mint a Max: The Curse of Brotherhood. Bátran merem ajánlani kicsiknek és nagyoknak, elképesztően jól sikerült alkotásról van szó, szemet gyönyörködtető grafikával és végig izgalmas, élvezetes játékmenettel. Az értékelés persze teljesen szubjektív, de így, hogy beleláttam, a teljes árát is megéri, aki viszont legális forrásból szeretné beszerezni, 8 órán keresztül még 75%-os leárazás van a Steamen (14,99€ helyett 3,74€).

Nincsenek megjegyzések: