Oldalak

2010. február 24., szerda

Thunderbird 3

– Te friss verziókat használsz? – kérdezték tőlem.
– Hát persze – válaszoltam.

Később, este:

– Mégis, milyen kőkori verzió ez?! – kérdezték tőlem.
– Uramjézus, irgalmazz! – válaszoltam.

Valami ilyen párbeszéd juttatott el odáig, hogy befrissítsem a Firefoxot 3.6-ra, a Thunderbird 2.0-s változatát pedig leváltsa a 3.0-s verzió. Meg nem értem, hogy ezek a szoftverek miért nem frissítették magukat, amikor pedig mindig szokták. A Thunderbirdnél kimondottan érdekes a dolog, ugyanis nálam még mindig a 2.0.0.24-es verzió futott, de csak később érzékeltem, hogy ez valójában 2010-es szoftver. A jelenleg futó 3.0.1-es verziót holnap fogja váltani a 3.0.2-es, ha hihetünk ennek a Wikipédia forrásnak, szóval itt most hirtelen verzióváltás történt, és valahogy tegnap találkoztak úgy össze a dolgok, hogy én kézzel frissítettem a szoftvert a megfelelő időben.

Az átállás nem zajlott tökéletesen: a levelek, szűrők, beállítások, címjegyzék és minden egyéb tökéletesen megvolt az új verzióban, azonban a program minden jelszót elfelejtett. Ez nem is volt akkora probléma, mint az, hogy nem volt lehetőség a hibát orvosolni. A jelszavakhoz ugyanis sehol nem lehet hozzáférni a programon belül. Minden levél-letöltésnél a "Hiba a levelező jelszó beolvasásakor" hibaüzenetet kaptam, és kész. A megoldásra végül az én életem párja jött rá (öregszem!), aki azt mondta: ne csak fogadni, küldeni is próbáljak már meg egy levelet. És lám, a küldéskor a rendszer megkérdezte az SMTP (küldő) szerver jelszavát, majd ezt követően fogadáskor a fiókjelszót, amit el lehet tárolni, és soha többé nem kérdezi – talán csak akkor, ha majd egyszer megváltozik. (Azoknál a szervereknél, ahol az SMTP szerver nem kér hitelesítést, és nem kell jelszó, nincs mese: a fiókot újra fel kell venni, mindent be kell állítani és a régi mappából a leveleket át kell húzni az újba, majd a régi fiókot törölni.)

És hogy mi az új a levelezőben? Végre van archiválás, ami nekem már nagyon hiányzott. Száműztem a kézzel létrehozott Archív nevű mappát, és helyette bőszen nyomkodom az Archiválás gombot, mint a Gmailben. Az archiválás évekre lebontva történik, nagyon jól visszakereshető. Apropó, keresés. Egyrészt lehetőség van a Windows 7 beépített keresőjébe integrálni a Thunderbird által gyártott indexfájlt. A keresés érezhetően gyorsabb, mint a régebbi verziókban, tulajdonképpen villámgyorsan megtörténik (köszönhető ez az indexfájlnak) és a keresési eredmények is gusztusos ablakban jelennek meg, egy új fülön. Merthogy az új verzió már füleket is kezel, csakúgy, mint egy naprakész böngésző. Végre megoldották, hogy a Thunderbirdhöz való kiegészítőket magából a programból lehessen keresni és telepíteni. Ami viszont szerint szuper, és nekem nagyon bejött, hogy amikor új fiókot veszünk fel, csak arra van szükségünk, hogy a nevünket, e-mail címünket és fiókjelszavunkat beírjuk – a POP3 és SMTP szerver, a portok és a titkosítás beállítását automatikusan megkeresi nekünk a levelező, nem kell azt külön beírni. Na, erre mondom én azt, hogy végre, ezt is megértük, 2010-ben.

Történt némi változás a grafikai elemeket illetően is. Modernebb és naprakészebb a szoftver kinézete, gyorsabban is működik az egész program. Egy dolog viszont nekem nem tetszik, és ez az ikon átalakítása. A régi ikonon sokkal barátságosabb a boríték színe, mint az újon... nekem a régi jobban tetszett.

A régi ikon

Az új ikon

Azt hiszem, röviden így lehetne összefoglalni az új szoftver adta előnyöket és hátrányokat. Én használni fogom továbbra is, és bízom benne, hogy nem lesznek gubancok, ha már ilyen szépen és látványosan sikerült összehozni mindent egy fél délután leforgása alatt.

3 megjegyzés:

Sanyi írta...

Én is nem rég frissítettem a Firefoxot 3.6-ra, de azóta egyre gyakrabban történik az, hogy egyszer csak belassul aztán meg vége. Végül kiírja, hogy "Sajnáljuk, a Firefox összeomlott". Mi lehet ennek az oka?

A Thunderbird-ről nem tudok nyilatkozni, azt ugyanis nem használom, de a régi ikon tényleg barátságosabb.

Thozoo írta...

Régebben a Google-bővítmények okozták a halálát. Nálam le van tiltva már az összes, de ennek ellenére ugyanúgy meghal menet közben. Mármint a Firefox. Mondjuk, a Thunderbird is. :-)

Mihókjól írta...

Én is belefutottam a "Hiba a levelező jelszó beolvasásakor" hibaüzenetbe, amikor frissítettem a TB-t 2.0.0.24-ról 3.0.4-re.
Úgy tudtam megoldani (mivel nálunk az SMTP kiszolgáló nem kér jelszót), hogy legyalultam a régi TB-t, persze a MozBackupos biztonsági mentegetés után (elég sok levelem van, nem akartam, hogy elvesszenek ;) ). Felraktam az új TB-t, mindent beállítottam, majd erről a szűz rendszerről is készítettem egy teljes backup-ot. Visszaállítottam ez első, a sok lecveles backup-ot az új TB-re, ekkor, feljött a hibaüzenet. Most fogtam az újabb biztonsági másolatot, és csak a "General settings" opciót jelöltem be. Ez után a beérkező levelek letöltéséhez újra kérte a jelszót.