Oldalak

2009. május 22., péntek

Blogger a blogról

Ma a blogírásról fogok blogbejegyzést készíteni, okulásotokra.

Mi a jó abban, ha az ember blogot ír? – vetődhet fel a kérdés abban, aki soha életében nem csinált ilyesmit. Bennem is felvetődött már párszor. Ez a blog számomra nem más, mint egy játszótér. Egy olyan hely, ahol a kreativitásomat és a grafomániámat kiélhetem napról napra. Szeretem szépítgetni, foglalkozom vele, ő pedig a reklámokból hozott kis bevétellel meghálálja azt. Ez egy intellektuális tamagocsi, egy betűmillióból álló háziállat. Egy olyan oldal, ahol kisebb közösség kovácsolódik össze: a blogíró és a rendszeres kommentelők szép egészet alkotnak. Nem ritka az sem, hogy egy évekkel ezelőtt írott posthoz hétről hétre új kommentelők csatlakoznak, és lassan egy egész tudástárat hoznak össze (ilyen a Chokito című, múltidéző cikk a maga 29 kommentjével: érdemes csatlakozni, és feltárni a mások által rég elfeledett emlékeket).

A weboldal analitikáját böngészve meg kell állapítsam, hogy egyre jobban megy a bót: május 12-én egyszer már átléptük az egy napra eső ötvenes látogatószámot. (Ott egy kis csúcs jelentkezik, azóta maradt a szokásos 30-35 látogatás naponta.) Soha nem gondoltam volna, hogy apró, de annál izgalmasabb blogommal ilyen hatalmas eredményeket leszek képes elérni, de rendkívül boldog vagyok, hogy van érdeklődés, így nekem is jobban van kedvem csinálni az egészet.


Ezeken a sikereken felbuzdulva többször gondoltam már a különböző témák kiszervezésén, más blogokba. Például hogy külön blogot kellene indítani Gizel nénédnek (aki, jelzem, hétvégén újra jelentkezik, mert vannak problémák a szomszéddal), vagy éppen egy, csak és kizárólag a technikai témájú postokat tartalmazó blog sem volna rossz. Próbálkoztam, de aztán ráeszméltem, hogy ez a blog így jó: minden megfér egymás mellett, a téma változatos, és soha nem lehet előre tudni, hogy holnap mi várja az olvasót. (Ezt sokszor még a szerző sem tudja.) Tulajdonképpen pontosan ez az, amit szeretek egy blogban. Jópár tematikus blogot is nézegetek, de amit a legjobban kedvelek, az a mindent-egybe-jellegű blog: a szerző kreativitása és éles elméje által napról napra újabb témákkal kápráztatja el a nagyérdeműt.

Gyertek naponta ti is, és nézzétek meg, hogy mi az újság.

Nincsenek megjegyzések: