Oldalak

2008. január 25., péntek

Herót

Az elmúlt napokban rengeteget feküdtem annak érdekében, hogy kipihenjem a satnya szervezetemet legyűrő aljas vírus okozta igen komoly megpróbáltatásokat. Olyannyira sok volt ez, hogy aludni már szinte nem is tudok. Teljesen ki vagyok pihenve. Ez a félig ébrenlét - félig alvás állapot teljesen megváltoztatta az eddig megszokott ritmusomat, és olyan gyorsan eltelt ez a pár nap, amíg nem dolgoztam, hogy észre se vettem.

Nem is igazán erről akartam írni, hanem arról, hogy herótom van a fekvéstől immáron. De honnan származik ez a szó? Valamelyik nap olyan hajnal háromkor ez jutott eszembe, és saját eszemtől semmire sem tudtam visszavezetni, így aztán megnéztem az okosabb forrásokat. Maga a szó eredetileg félelmet jelent, esetleg gondot. Mai értelemben azonban már nem a félelemre utalunk vele, hanem valamilyen kellemetlenségre, főleg olyanra, mint amilyen helyzetbe én kerültem: ha sokszor történik velünk ugyanaz, egy idő után herótunk lesz tőle. Télen a hótól van herótunk, nyáron meg a kánikulától. Esetleg a főtt kukoricától. Vagy a szúnyogoktól.

Teccikérteni.

2 megjegyzés:

Endoril írta...

Hál' Istennek ettől a blogtól még nincs herótom. Egy se. :D

Thozoo írta...

Helyes.