Oldalak

2007. július 5., csütörtök

TFT

Igencsak régen fogalmazódott meg bennem az igény egy TFT-monitorra. Főként nem a dizájn-miatt, hanem azért, mert a fél életemet a monitor előtt töltöm, így aztán nem mindegy, hogy mit is bámulok. Mivel a Samsung monitorokat mindig is jónak tartottam, ezért 2003-2004 környékén vásároltam meg, majdnem 80.000 Ft-ért egy SyncMaster 957p típusjelű monitorcsodát (80.000 Ft-ot adtam érte!), ami a 14"-os, 60Hz-en ketyegő régi monitorom után megváltás volt. Akkoriban még nem érte meg TFT-monitort venni, hiszen egy 15"-os képátlójú, 25 ms válaszidejű (lassú) TFT monitor ára 100.000 Ft, egy 19"-os TFT-é pedig (szintén 25 ms) kb. 200.000 Ft körül alakult, tehát vonzóbb alternatíva volt beruházni egy hagyományos, 19"-os nagy monitorba.

Tegnap azonban történelmi pillanat következett be: megvettem legújabb monitoromat, ami egy Samsung SyncMaster 940N típusú TFT-monitor. Nem a legjobb a TFT-k között, ezt meg kell hagyni, viszont arra a célra, amire használom, tökéletesen megfelel. A legnagyobb hibája szerintem a felső fényforrás sötét képen történő bevilágítása, de ha filmet néz az ember, nem zavaró, nappal nem látszik, sötét háttérrel rendelkező alkalmazásokat meg nem futtatok, így aztán ezt gyorsan el is felejthetjük. Meg aztán betudtam a monitor viszonylag alacsony árához. A színei gyönyörűek, tökéletesen lehet vele blogot szerkeszteni :-), és játéknál sem lassú, pedig a 8 ms válaszidő elgondolkodtatott egy időben, de véleményem szerint nem nagyon lehet észrevenni különbséget egy kisebb válaszidejű (gyorsabb) monitor képmegjelenítése, és ez között.


Soha nem látott helyek szabadultak fel az amúgy is zsúfolt asztalomon. Azt tudtam, hogy több lesz a hely, ha egyszer TFT lesz, de hogy ennyire, azt nem gondoltam volna. Eddig a monitor gyakorlatilag a fél asztalt elfoglalta (ahogyan látható volt az egy régebbi bejegyzésben, ahol a "szerkesztőséget" mutattam be), most éppen csak az asztal sarkában húzódik meg. Ez azért nem előnyös, mert így még több lomot vagyok képes az asztalra pakolni, de még így is sokkal jobban fest az egész összkép, mint ezelőtt.

A régi monitorom szerencsére elkelt, eszmei értékét (ezen indult és lett szerkesztve a Thozoo naplója) nem számoltam fel a vételárba. :-)

Nincsenek megjegyzések: