Oldalak

2007. március 22., csütörtök

ChaCha

Száj(t)ról száj(t)ra terjed a hír az új keresőről, amivel magam is elszórakoztam egy fél órán át: ha nem megy a kulcsszavas keresés, de tudsz angolul, a www.chacha.com-ot neked találták ki. Beírod a kérdésedet, úgy, ahogy felmerül benned, és mások megkeresik helyetted a választ, eredményként pedig adnak egy linket. Ha azon nincs meg az információ, egy újabbat.

A szolgáltatást természetesen magam is kipróbáltam, látnom kellett, hogy ilyesmi létezik.

Elsőként afelől érdeklődtem, hogy a "gumicukor" szó vajon mit jelenthet? Elárultam, hogy magyar a szó, tehát tulajdonképpen nem volt nehéz keresés ez, éppen ezért a találat is nagyon ott volt: a magyar-angol sztaki szótárat kaptam eredményül 1 perc és 6 másodperc elteltével. (A kisördög persze nem alszik, megpróbáltam a keresést úgy is, hogy nem árultam el, hogy eredendően magyar a szó: a találatok így már sokkal érdekesebbek. Az első jelölt 1 perc 32 másodperc után azt mondta, hogy mivel amit keresek, az tiltott tartalom, így sajnos itt most befejezzük a beszélgetést. :-) A második jelölt 3 perc 21 másodperc után a Magyar Elektronikus könyvtár magyar-angol szótárában találta meg az eredményt. Gratuláltam neki.)

Második keresésként magam felől érdeklődtem: azt mondtam, információt gyűjtök a thozoo nevű bloggerről. Az első jelölt 2 perc 47 másodperc után azt mondta, hogy sajnos semmit sem talált rólam (érdekes, keresőbe beírva, hogy thozoo, máris kapom az eredményt), majd továbbított egy másik kereső-segédhez, aki 2 perc 20 másodperc után hirtelenjében megtalálta a honlapomat.

Harmadikként az érdekelt, hogy vajon hol lehet Kisújszállás? Erre egy fél perc után megkaptam a választ egy Wikipediás link keretében.

Mindent összefoglalva: a szolgáltatás alapvetően azoknak lett kiagyalva, akik nem konyítanak az informatikához, mégis használnak számítógépet. Egyszerűbb esetekben jól jöhet, amikor lusták vagyunk keresni, bár az én véleményem az, hogy a kulcsszavas kereséssel a keresőkkel kb. 2 másodperc alatt megtaláljuk az eredményt. Hiszen ki az, aki fejből tudná, hogy mit jelent a román "scaun" szó? A Google képkereső egy pillanat alatt szolgáltatja az eredményt. Nem tudod, hogy hol van Sunne? A Wikipedia segít. Így megy ez.

A ChaCha egy érdekes kiruccanásnak jó volt, nem hinném, hogy napi szinten használni fogom.

Nincsenek megjegyzések: