Oldalak

2009. április 3., péntek

Mouse in the house

Világéletemben olcsó hardverek mögül figyeltem az informatika változásait, és vettem részt a magam módján bennük. Így volt ez akkor is, amikor a 486 DLC számítógépem használata közben természetesnek vettem, hogy röviddel a 640×480-as videómódra váltás után a számítógépnek törvényszerűen le kell fagynia. Gyerekként drukkoltam az összes ilyen felbontást használó játék közben, hogy csak még a pályaváltást bírja ki... és egy világ dőlt össze bennem, amikor az animált felirat a Level Comple -ig jutott el, majd érzéketlenül megadta magát a masina.

A leggyakrabban használt hardvereim egytől egyik filléres modellek voltak. Főként a billentyűzetek és az egerek. Aztán az utóbbi időben elkezdtem egy kicsit fejlesztgetni ezeket az eszközöket, vezeték nélküli megoldásokat használtam, amit mind a mai napig nagyon szeretek, csakhát az egerem görgője megadta magát, így kénytelen voltam új eszközt vásárolni.

Tegnap jött el a napja, hogy az első komolyabb egérrel meglepjem magam. Meguntam, hogy évente vagy másfél évente cserélgetem őket, és beruháztam egy (remélhetőleg) tartósabb darabra. Fő szempont a kényelem volt, ezért nem ódzkodtam a vezetékes megoldásoktól sem.


A4Tech XL-750F

Nagyon szuper a kis masina. Több helyen lézeres gamer egér titulussal méltatják, de én nagy valószínűséggel soha nem fogom kihasználni a benne rejlő gémer lehetőségeket. Értékelem benne, hogy nagyon jó fogás esik rajta, és tetszik, hogy hardveresen lehet változtatni az egér felbontását, de pár képszerkesztési munkától eltekintve biztosan nem fogom használni. Ott viszont egész jól jöhet. A régi egeremmel a mackó-képregények retusálásakor eléggé szenvedtem a nehezen hozzáférhető helyeken. Az új egeremmel valószínűleg nem lesz ilyen probléma.

Egyelőre próbálom szokni az előző egérhez képest kissé bumszli testét, viszont mivel nagyon kényelmes, remélhetőleg pár nap múlva már természetes fogás esik a kis készüléken. Utána pedig a blogon is lézeres precizitással tudok kattintani a Megjegyzés közzététele linken. Ehhez mondjuk az kellene, hogy visszakapjátok régi kommentező kedveteket, mert mostanában mintha csak magamnak írnék...

A következő post valami egész másról fog szólni.

5 megjegyzés:

Milupapa írta...

Nekem A4 Tech van szürkében, valami nóném márka lehet, de bírja a strapát. Már vagy három éve püfölgetem időnként szerencsére még nem adta meg magát. Drágább egeret sosem mernék venni félek hogy összetöröm. Egyszer volt szerencsém valami direkt játékra tervezett egérhez... Hát annyira iszonyat érzékeny volt hiába állítottam át az érzékenységet, hogy többet ártott mint használt. xD De ez legalább jónak tünik.

Endoril írta...

A4Tech nóném márka? hmm...
Mellesleg marha jó' né' e' kki.
Remélem, hogy tényleg nem lesz gond a nehezen hozzáférhető helyekkel (hát itt azért felröhögtem...) :)

Thozoo írta...

Milupapa engem is meglepett kissé: az A4Tech szerintem sem a noname brandek közé tartozik, bár hozzá kell tenni, hogy nem is az élvonal. Mindennapi használatra tökéletes. Egyébként engem annyira az sem hatna meg, ha Soi Yen-nek hívnák, csak valaki garantálja, hogy a görgője bírja legalább 3 évig egyfolytában.

Johnny234 írta...

Nekem is A4 Tech egerem van, és nagyon meg vagyok elégedve vele. Igaz, még egy régebbi darab (WOP-49), de nagyon szeretem. Szerintem a strapár is egész jól bírja, nem tudnám pontosan megmondani a korát, de még javában Móriczos voltam, amikor megvettem. :-) Az pedig azért nem tegnap volt... :-) A görgők pedig még mindig ugyanúgy szuperálnak rajta, mint újkorában. Nem is tudom mi lesz velem, ha egyszer tönkremegy... Azt hiszem megkérem a gyártót, hogy gyártson le nekem belőle még egy darabot. :-P

//Ja, amúgy Joe vagyok, ha esetleg a nickről nem esne le. :-) Ezt itt nyugodtan kimoderálhatod majd. :-)

Thozoo írta...

Namost kimoderálni nem tudok a bejegyzésekből semmit, mert amit az Olvasó ír az szent, a Blogger szerint is. Azt eldönthetem, hogy kikerüljön a komment, vagy nem. De ennyi mindössze. Így most egy világ tudja meg, hogy te vagy a Joe. De annak nagyon örülök, amit írtál, reménykedem benne, hogy az én egerem is hasonló termék-életciklussal bír, meglátjuk majd.

Beszéltem közben az A4Tech-kel, kérdezték, hogy ez a Joe AZ a Joe? Mert akkor ingyen és bérmentve gyártanak neked még egyet. (Már rakják össze a régebbi gyártósort, hogy legördüljön róla Neked az egér.) :DD