Oldalak

2008. március 17., hétfő

Optikai hullás

Az úgy történt, hogy a DVD-íróm már napokkal ezelőtt hallatott magából oda nem illő hangokat. Pattogások és recsegések, apró kis szöszmötölések búttak ki a rések között, de ennek ellenére még keményen írt a szentem. Nem merem megnézni, hogy vajon az utolsó 5-6 lemez, amit kiírtam, olvasható-e, csak reménykedem benne. Bosszankodjak inkább később, amikor majd vissza akarom olvasni őket. Ez még mind nem elég, a CD-író/DVD-olvasó kombóm nem megbízható másolatokat készít, mint kiderült nem minden esetben lehet olvasni a vele készült lemezeket. Ennek ellenére bizakodó vagyok a jövőt illetően, bár azt mondják, a baj csőstül jön.

A NEC-ND4550A tehát halott, helyét minden bizonnyal egy ASUS-DRW-1814 veszi át.


A CD-író marad változatlan, már egy ideje nem is használok CD-t, csak és kizárólag DVD-t, szóval az igazából nem téma.

---
Update:
a cikk írása után jött az infó, hogy az Asus írók úgy hullanak, mint a legyek, így meglehet, hogy másik márkát választanék én.

5 megjegyzés:

Endoril írta...

Az Asus

Thozoo írta...

Ezzel maga mit akart mondani?

Endoril írta...

Azt, hogy szeressem a Firefoxot. :D
Szóval, az Asus meghajtók saját tapasztalataim szerint is vonzzák a kukát. Ami a NEC-et illeti, nekem egy Optiarcom van (lényegében ugyanaz a cég és típus) és nekem is előfordultak hasonló (sőt rosszabb) dolgok (valamelyik órán vázoltam is ezt tanár úrnak), de egy firmware-frissítés helyrepofozta a masinát a minap, és jobb, mint új korában. Érdekes módon már nem ad ki vészjósló hangokat :D

Thozoo írta...

Van olyan firmware-frissítés, ami a csattanva-akadva kinyíló tálcát, a csiszorgó belső motort és az üres állapotban való intenzív felpörgést meggátolja? :P

Oké, engem meggyőzött ez, marad az NEC.

Endoril írta...

Én is nagyot néztem. Nekem is vinnyogott meg efféle zaftos megnyilvánulásai voltak, sőt, egyes lemezeket be sem olvasott (0 byte szabad/foglalt, RAW fájlrendszer).
Hétvégén megkínáltam egy módosított 1.03as förmvárral, azt azóta még a vécéülőkét is lehajtja :)