Oldalak

2006. augusztus 29., kedd

Ráéreztem

Egy korábbi cikkemben már volt arról szó, hogy milyen hamar sárgulnak mostanában a fák levelei. Bár a cikk szövegében nem utaltam rá, a mellékelt képből jól látszik, hogy az egy sárgulásban lévő vadgesztenyefáról készült július közepén. Az SG.HU cikke egy tanulmányt ismertet, amelynek végső megállapítása, hogy minden egyes évvel egyre korábban érkezik a tavasz Európába, és egyre tovább tart a nyár.

Az eredmények tanúsága szerint a növények 78%-ánál a levélbontás, virágzás és a gyümölcshozás minden egyes évben korábban és korábban következett be, míg 3% esetében jelentősen kitolódott. A folyamatot különösen jól példázzák az egész kontinensen megtalálható vadgesztenyefák, melyeken mindhárom folyamat könnyedén megfigyelhető.

Hát ennyit erről. Én ugyan nem készítettem tanulmányt, főleg nem 30 évig, de nekem is feltűnt, hogy az utcában jóformán az összes gesztenyefáról lehullott már a levél, vagy folyamatosan, hetek óta hullik. Lehet, hogy a tanulmányt elkészítő, 17 nemzet tudósaiból összeállt csapat olvassa a naplómat? :-)

Nincsenek megjegyzések: