Oldalak

2009. május 12., kedd

Kirándulás Tokajban - 2. nap

Nos, reggel valahogy úgy keltem fel, mintha jól elvertek volna kerítésléccel. Mindenem fájt. Korán reggel azzal indítottunk, hogy kedvesem és két vállalkozó kedvű kiránduló (Roli&Tomi) kíséretében átmentünk a közeli marketbe, hogy némi reggelivel dobjuk fel a fáradt tanulóifjúságot. Alig bírtam menni, de nyögtem és vánszorogtam.

Vásároltunk egy nagy bevásárlókocsi finomságot, hogy mindenkinek jusson bőségesen kaja.

Elég lesz ennyi minden?

A reggeli után fél tízkor indult a program. Először elindultunk Sárospatakra, hogy megtekintsük a Rákóczi-várat. Ez nem bizonyult olyan érdekesnek, mint gondoltam. A tanulóifjúság ugyanis így néz várat:

Megfáradt utazók

Való igaz, hogy a járda burkolata is figyelemreméltó volt, a többség azonban végignézte a várat, megcsodálta a monumentális mélységeket és magasságokat, a robusztus, kötőanyag nélkül épített várfalakat, és az egész helyből áradó ódon szépséget.

Várat csodáló csapat

Egy óra eltelte után indultunk tovább a nap fő programja, a Sátoraljaújhelyen található magas-hegyi libegő felé. Kisvártatva meg is érkeztünk, és igazából ekkor tudtam értékelni azt, hogy busszal jöttünk, ugyanis ha végig kellett volna sétálni az egész városon az ekkor már nem létező lábaimmal (ahogy az az eredeti, vonatos tervben szerepelt), hát valószínűleg feladtam volna. De így kényelmesen, háztól-házig szolgáltatást kaptunk.

Lebótoltuk a jegyet, és indulhatott a móka.

Andris és Lali beszáll

Az egyik fele még föl, a másik fele már le

Izgalmas a program :-)

Sajnos fent nem lehetett kiszállni, ugyanis egy kalandpark készül a hegyoldalban, és (hogy ennek részeként, vagy sem, de) elbontották a hegy tetején található kilátót. Ezt nagyon sajnálom, mert 2005-ben, amikor szintén csak itt kirándultunk, még felmehettünk oda, és pompás kilátás nyílt az egész környékre.

Én a kilátóban, egy nap híján négy éve

Izgalmas bobpálya épül a libegő melletti erdőben

A libegés után jól esett a stabil talaj. Sanyi időközben teljesen kiégett, ugyanis rájött odafent, hogy tériszonya van. Késő bánat - eb gondolat, ahogy a mondás tartja.

Egy rövid teszkózást követően indultunk ebédelni a város szívében lévő étterembe.

Lali virágot eszik, Kaniban ettől meghűl a vér

Tomi vegetáriánus menüt fogyaszt

Egyszerű, de ízletes ebédünk

Ebéd után indultunk vissza Tokajba. Mára már nem volt betervezett program, ezért a délutánt egy kis csendes pihenő és az esti partizás töltötte ki. Ma is ugyanazt a helyet választottuk, mint tegnap, viszont duplaannyi emberrel mentünk.

Csocsó rangadó

Lalinak nem jött ki a lyukból, ezért dűt-borít

Az estét itt éjfél előtt zártuk, azonban kedvesemmel még beiktattunk egy Tisza-parti sétát. Hogy közben mi zajlott odabent a szálláson, azt nem tudom, de azokból a morzsákból, amiket hallottam, azt hiszem nem is akarom tudni. Végérvényesen hajnali két óra felé csendesedett el a kollégium. Én azon gondolkodtam, hogyan leszünk képesek holnap felkelni, és időben elhagyni a szállást. Ezen addig gondolkodtam, hogy kicsit később teljesen elnyomott az álom.

(Holnap jön a finálé, tartsatok ki!)

WiMAX írta...

Húú a régi libegős kirándulós képeket nem tudom hova tettem el! Pedig Mr. Thozoo lefényképezte nekünk a kilátón az antennát is! :D

Thozoo írta...

A képek arra jogosult személyek számára elérhetőek a szerkesztőségben. :-) A minap megnézegettük őket!

WiMAX írta...

Esetleg, ha megoldható.. :)

Thozoo írta...

Mailcímet írj ide, nem fog megjelenni. A többit ott elmondom. :-)