Oldalak

2013. március 21., csütörtök

Bezár a bazár

A múlt héten olvashattunk arról a szakmai hírek között, hogy a Google befejezi a Google Reader RSS-olvasó fejlesztését. Nemcsak, hogy a fejlesztést fejezi be, de a rolót is lehúzza, bezárja a boltot, így a reader.google.com címen található, a webes RSS-olvasók véleményem szerint legjobbika, befejezi pályafutását. A Google a felhasználók elvándorlásával indokolja a döntését, bár én ebben is csak a Google Plus felé való terelgetést vélem felfedezni. Rendkívül rosszul érint ez engem, mert – bár az utóbbi időben kevesebb időm van ezzel foglalkozni – én nagyon jónak találtam (találom) azt, hogy az engem érdeklő hírek és cikkek egy helyre gyűjtve érkeznek, és nem kell droid módon végigkattintgatni az összes oldalt, megkeresgetve azt, hogy az utolsó látogatás óta mi került fel, mi az, amit olvastam és mi az, amit nem. Az RSS olvasóban mindez szuperül látszott, egy helyre gyűjtve. Arról már nem is beszélek, hogy nyilván Google-termékről lévén szó, Androidos kliense is van, ami valahogy nem annyira kiforrott, mint a böngészős társa, ahhoz képest jóval később is érkezett meg, de a rajta keresztül mobilon elolvasott tartalmak a böngészőben is olvasottnak látszanak és fordítva. Ráérő idejében az ember 2-3 hírt át tudott futni a sok száz közül. Úgy néz ki, hogy július 1-jével viszont bezár a bazár és lehet megint egy normális feed-olvasót keresni. Felmerül a kérdés, hogy lesz-e olyan, ami legalább ennyire jól összerakott, mint a Google Reader és legalább ennyi funkcióval bír, mint ez... Hosszú az idő, talán még a Google is meggondol(hat)ja magát.

Forrás: hwsw.hu

Aztán ugye arról is régóta szól a pletyka, hogy az MSN Live Messengernek is búcsút kell intenünk, ami mondjuk annyira nem hat meg, mert ez a platform évek óta kihalt már, legalábbis ami az én ismeretségi körömet illeti. Állandóan és megállás nélkül mindig mindenki inaktív, hiszen be kell valljuk, hogy a szoftver túl van már a legszebb évein, a közösségi oldalak terjedésével mindenki az ott elérhető, kézenfekvőbb kommunikációs csatornákra váltott át. Én csak egy ember miatt használom a programot. Azonban az MSN megszűnése azért nem borzolja a kedélyeket, mert itt a Microsoft alternatívát ajánl: használjuk a Skype-ot, mindenki átköltözik rá, oszt' jónapot. A Google Readernél azonban még csak alternatívát sem kapunk.

Egy kicsit azért ijesztő is ez a hirtelen jött bezárogatósdi, még akkor is, ha van idő átmigrálni a cuccainkat máshova bőven, július 1-ig. Csak abba gondolok bele: mi van akkor, ha a Google úgy dönt, hogy blogot már senki sem olvas, mert mindenki a fészbúkon lóg, nincs szükség a Bloggerre és bezárja azt is a francba?! Lassan 7 éve lesz már, hogy blogot írok ide, és az addig oké, hogy minden cuccomat kimenthetem innen és (talán) lesz egy másik hely, ahová meg beimportálhatom, de a kettő nem lesz ugyanaz és én nem szeretnék költözni a jól megszokott helyemről. Viszont, mivel online szolgáltatásról van szó, minden esély megvan arra, hogy a felhasználói szokások változásával a szolgáltatók hasonló lépéseket tesznek, ami végső soron az ő szempontjaikat figyelembe véve érthető, de a végfelhasználó számára mégis kínlódással jár.

Nincsenek megjegyzések: