Oldalak

2013. január 16., szerda

Szolgáltatóváltás

Itt az ideje annak, hogy váltsak.

Tavaly szeptemberben járt le a hűségidőm a jelenlegi internet-szolgáltatómnál és úgy gondoltam, hogy megkeresem őket, van-e valami olyan kecsegtető ajánlatuk a számomra, ami miatt érdemes lenne újabb egy évet eltölteni náluk. Egy meglehetősen határozatlan hölggyel beszéltem telefonon (internetes ügyfélszolgálat – nyilván – nem működött, a telefonos is csak sokára), aki azt ígérte, hogy továbbítja a kérésemet a kollégáknak, akik hamarosan megkeresnek. Eltelt egy hét, senki nem keresett meg, én telefonáltam újra, hogy mivanmán. Mondták, hogy legyek türelemmel: egyszerűen annyian szeretnének hozzájuk menni, annyi az új ügyfél karácsony után, hogy nincs idejük az én piszlicsáré dolgaimmal foglalkozni.

Én kicsit kiakadtam ezen és elkezdtem nézegetni a jelenlegi internet-tarifa árakat a neten. Találtam is egy nekem megfelelő ajánlatot, ami nem csak internet-hozzáférést tartalmaz, hanem csomagban 56 csatornás IPTV + 20 megabites internet + telefon kombóért kér el havi 5.750 Ft-ot. Figyelembe véve, hogy eddig 8.290 Ft-ot fizettem a 15 megabites netért, plusz 2.700-at a TV-ért (összesen 10.990 Ft-ot tehát), ez több, mint jó ajánlatnak tűnt, így gyorsan meg is rendeltem. Ez a T-Home ajánlata volt, így mintegy két és fél évvel azután, hogy elbúcsúztam tőlük, most újra szerződök hozzájuk. (Messze az övék volt a legjobb ajánlat a környéken, jelen pillanatban.)

Mindeközben a jelenlegi szolgáltató kiszagolt valamit és visszahívott. Vagy csak éppen ráértek. A vonal túlsó végén lévő hang közölte, hogy nagyon jó híre van: itt és most akkor meg is hosszabbítjuk egy évvel a hűségidőt, és hihetetlenül kedvezményes, 8.490 Ft-os árat tud ajánlani, ha megtartom a jelenlegi csomagomat. Mondom neki, hiba van a mátrixban, mert jelenleg is kevesebbet fizetek, mint amit ő ajánlott, baj-e az? Rövid csend után azért rákérdezett:

– Valóban?
– Valóban.
– Önnek ugye ez a Komfort csomagja van?
– Nem, nekem Kombi csomagom van.
– Nekünk nincs olyan csomagunk.
– Ez esetben – mondom – nem tudom mit számláznak ki nekem másfél éve.

Rövid bogozás után kiderült, hogy azért ennyire (szerintük) kedvezményes árú a csomagom, mert valamikor én egy másik szolgáltatónál voltam, aki eladott bennünket (ügyfeleket) a jelenleginek és ez borított mindent, de nekem akkor se lehet ilyen csomagom. Meguntam:

– Nem szeretnék hosszabbítani – mondom – hanem átmegyek másik szolgáltatóhoz.
– Értem. Van egy másik ajánlatom is, kétszer félhavi kedvezményt tudnánk adni, ha most hosszabbít.
– Köszönöm, nem kérem, végleg eldöntöttem.

Ezután szokásos nagyonsajnálom, gondoljaazértmeg következett, majd letettük a telefont. Azt hittem, hosszabb ideig próbál megtéríteni, de nem; gyakorlatilag 3 perc alatt megbeszéltük szünetmentes szolgáltatóváltási igényemet.

Az, hogy 2013-ban egy internet-szolgáltató nem tudja megmondani, hogy miért szakadozik a kapcsolat (mindegyik náluk lévő ismerősömnél megszakad a net, de ők másra mutogatnak), nincs egy online ügyfélszolgálata, ami válaszol is az üzenetekre és nem tudja, hogy mit számláz ki az ügyfeleinek, több, mint a fejetlenség legnagyobb mutatója; szabadulni kell tőlük. Nincsenek illúzióim, hogy máshol sokkal jobb a helyzet, de ha már egy fokkal jobb lesz, akkor megérte váltani.

Hogy az új szolgáltató mikor kezdi meg a működését, azt  még homály fedi. Egyszer már kerestek, remélem, hogy mielőbb jön a húsz megabites ADSL, ami gyakorlatilag már a réz érpáron elérhető maximális sebesség és nekünk itt a kunságban maga a kánaán (még ha a feltöltés meg is áll 1 megabitnél). Szép teljesítmény ez, hiszen hat éve még annak örültem, hogy a 2 megabites kapcsolat sebességét növeli a T-Home.

Kíváncsi leszek, hogy milyen akadályok gördülnek még a szünetmentes szolgáltatóváltás elé. Van egy olyan gyanúm, hogy nem fog minden zökkenőmentesen menni. Majd beszámolok. :) Addig is drukkoljatok, hogy sikerüljön!

Nincsenek megjegyzések: