Oldalak

2012. február 2., csütörtök

Támadnak az aggok, hó lesz

Ma beléptem kenyérért kedvenc kisboltomba és hirtelen meg is álltam a bejárattól nem messze. Hatalmas volt a forgalom. A kenyeres szekrények szomorúan mutatták üres polcaikat, a pult előtt pedig kizárólag hatvan év feletti hölgyek tartózkodtak, üres bevásárló kosaraikat szorongatva. Olyan számban voltak jelen, hogy még egy mosóport és étkészletet ajándékba ígérő termékbemutatóra sem mennek el talán ennyien. Hallottam, hogy különböző hírek terjednek futótűzként közöttük, másodpercek alatt:

– Ú'llëhet, mámma mán nem is lëssz kënyér! – riogatta társait egyikük, mire a pult mögött álló kiszolgáló személyzet megnyugtatásul közölte, hogy nem kell aggódni, lesz kenyér.
– Azt mondják, öt percen belül itt lesz mán – mondta egy másikuk.
– Nekem az előbb tizenöt përcët mondtak – replikázott egy harmadik.

Erre aztán általános felbolydulás lett úrrá mindenkin, mire a kiszolgáló személyzet újabb közleményt olvasott be, mely szerint a kenyeret szállító, szebb napokat látott teherautó úton van, meg van rakva válogatott pékáruval, de sajnos a pontos érkezését nem tudják megmondani.

Nagyobb a felvásárlási láz, mint kétnapos ünnepek előtt szokott. Akkor ugyanis bevált gyakorlat, hogy az emberek mindenből ötször annyit vesznek, mint szükséges, mivel egy napig zárva lesz a bolt, utána pedig kidobják a megvásárolt mennyiség felét. Most a hétvégére jósolt extrém hóhelyzet miatt növekedett meg így a kedv mindenféle alapvető élelmiszer felvásárlására (vagy legalábbis ezt gondolom). Még jó, hogy én reggel hatkor mentem és az összes kenyeret jó előre megvettem. :)

A hóhelyzetről annyit, hogy az Időkép információi szerint az alant látható képnek megfelelően alakul a hóhelyzet, tehát hetven centis havaktól vélhetően idén sem kell tartani.

(C) idokep.hu

Lapátolunk egy kicsikét, aztán majd lesz valahogy.

Nincsenek megjegyzések: