Oldalak

2011. augusztus 19., péntek

Jön a gyorsabb net

Írtam már arról, hogy nem vágom, hogy a szolgáltatóknak miért biznisz az új előfizetőknek feleannyiért kínálni az internetes csomagokat, mint azoknak, akik több éve hűségesen az ügyfeleik. Nekem például duplaannyiba kerül a 10 megabites internetkapcsolat, mint annak, aki most akar belépni. Ami eléggé vérlázító dolog. Mivel arra rájöttem az idők folyamán, hogy olcsóbb a havidíjam soha nem lesz, ezért szemtelenül a hűségidő lejártával mindig felhívom a szolgáltatót, hogy itt kizsákmányolás folyik és a jelenlegi áron nagyobb sebességű internetkapcsolatot szeretnék. Érdekes módon ezt már így évek óta eljátsszuk (vagy ők hívnak engem, vagy én hívom őket), és működik a dolog.


A jelenlegi sebesség

Most abban állapodtunk meg, hogy 30 napon belül a jelenlegi 10 megabitről 15-re ugrik a letöltési sebesség (kíváncsi leszek, hogy ténylegesen eléri-e a majd a 15 megabitet), a feltöltés pedig a jelenlegi gyászos 0,5 megabitről 0,9 megabitre emelkedik, ami azért még mindig csak a letöltési sebesség 6%-a. Dehát az ADSL már csak ilyen. Eközben a havidíj minimális, 175 forinttal növekszik csak, így 15000/900-as netért + internetszolgáltató által nyújtott VoIP telefonvonalért (amit használhatatlan árazása miatt csak hívásfogadásra használunk már) 8165 Ft-ot kell fizetni, havonta, kb. 10 éves szolgáltatói hűség után. Hogy ez jó vagy nem, az természetesen mindenkinek máshogy jön le, mivel ugyanezért a konstrukcióért szinte háztartásonként különböző összegeket fizetnek az emberek.

Közben utánaszámoltam, hogy mire is elég egy 10 és 15 megabites kapcsolat, majd készítettem róla egy rövid táblázatot. Ez azoknak lehet érdekes, akik töltenek le egyáltalán ilyesmiket. :)

10 és 15 megabites internetes kapcsolat letöltési idejeinek összehasonlítása

Bár a feltöltési sebesség annyira nem lényeges az átlagfelhasználó szempontjából, azért arról is készítettem egy apró táblázatot. Íme:

10 és 15 megabites internetes kapcsolat feltöltési idejeinek összehasonlítása

Hát, ennyire futja majd, amikor beélesítik. Hogy ehhez manapság miért van szükség 30 napra, azt én nem tudom megmondani, mindenesetre problémát nem csinálok belőle. Várom a csodát, egyszer majd csak meglepődök. :)

Nincsenek megjegyzések: