Oldalak

2010. március 17., szerda

Otthon és külön

Mennyiben változott meg az életem, amióta elköltöztem otthonról? Pár apróság felvillantásával próbálom megvilágítani, hogy szép a saját magunk által irányított és felügyelt élet, de éppúgy vannak hátrányai, mint előnyei.

Amíg otthon laktam, idegesített, hogy a postás csak délután kettő után jut el hozzánk a várva-várt levelekkel. Amióta saját lakásban lakom, egyáltalán nem érdekel, hogy mikor jön a postás. (A levelezést úgyis e-mailben oldom meg.)

Amíg otthon laktam, teljesen természetes volt, hogy főtt étel van minden délben az asztalon. Amióta saját lakásban lakom, néha be kell érnem pár darab keksszel, vagy négy tojásból készült rántottával ebédre. Kivételek a hétvégék, ekkor a kedvesem finomságokat készít, mert nem dolgozza kékre-ződre magát.

Amíg otthon laktam, 50 kilométert kellett utaznom, hogy vegyek magamnak egy pár cipőt. Amióta saját lakásban lakom, kb. 500 métert kellene gyalogolnom ezért, csak most meg pénzem nincs rá. :-)

Amíg otthon laktam, állandóan aggódtam amiatt, hogy a 300 méterre folyó Tisza áradása egyszer csak elmossa szeretett községünket. Amióta saját lakásban lakom, csak híradásokból tudom, hogy hogyan áll a vízszint, és hogy milyen fokú árvízvédelmi készültség van éppen a folyó szakaszain.

Amíg otthon laktam, szimbiózisban éltem a számítógépemmel: betéve tudtam az összes paraméterét, oda-vissza. Amióta saját lakásban lakom csak nagyjából kenem-vágom az adatokat: háztartásunk ugyan több számítógéppel bír, de véleményem szerint egyiknek sem tudnám hibátlanul elmondani a jellemzőit. A számítógép mindennapos társból kiöregedett munkaeszközzé vált, és annak megfelelően is bánok vele.

Amíg otthon laktam, egy nap elolvastam három könyvet. Amióta saját lakásban lakom, három hét kell egy könyv elolvasásához.

És végül: amíg otthon laktam, a szüleim állandóan azt kérdezték: mit lehet szeretni abban a zenében, amit hallgatok? Amióta saját lakásban lakom, állandóan azt kérdezem magamtól: mit lehet abban a zenében szeretni, amit a fiatalság hallgat? :-)

2 megjegyzés:

misty írta...

Azért finom vacsit szoktam csinálni ebéd helyett. :-) Vagy együtt is szoktunk. :-)

Thozoo írta...

Legjobb dolog az együtt főzés. :-) Bátran merem ajánlani mindenkinek. Mesternek és segédmunkásnak lenni is hálás szerep.