Oldalak

2010. március 5., péntek

Budapest, oda-vissza

Rászoktam, hogy hosszú, vonatozással töltött időmet olvasással üssem el. Ez hármas célt szolgál. Először is remekül telik az idő, gyakorlatilag húsz-harminc oldal a Nyugati Pályaudvar és a Ferihegyi repülőtér közötti távolság. Minél érdekesebb a történet, annál jobban megy az idő és annál hamarabb érek haza. Legalábbis saját időérzékem szerint. Másodsorban az olvasás pallérozza az elmét, fejleszti a szókincset és mindent összevetve műveltebbé teszi az olvasót. Harmadrészt a folyamatos olvasási igényem kielégítése végett újabb és újabb könyveket kell vásárolni, így az otthoni könyvtár is bővül. A művek nem kimondottan veretesek, de az idő elütésére tökéletes szórakozást nyújtanak.


Gyerekkorom óta imádok olvasni. Főként régi könyvekből. Imádom a sárga, porszagú lapokat, amelyen már rég nem élő emberek gondolatai elevenednek meg olyan hihetően, mintha az elmúlt száz évben a világ semmit nem változott volna és a szerző ugyanolyan élő ember lenne, mint azok akik a vonaton körbevesznek. És akárhogy is, hálás vagyok nekik, hogy átvirrasztott éjszakák munkájával megfogalmazott szövegeik olyan helyekre, korokba repítenek el, ahol pár óráig otthon lehetek. Ha már a vonaton a körülmények olyanok, amilyenek, legalább gondolatban legyek egy kicsit távolabb a helytől...

3 megjegyzés:

Milan írta...

Mostanában én is olvasok a vonaton, tényleg elég jó időtöltés, viszont ha nagyon fáradt vagyok, akkor inkább zenét hallgatok. Ezzel is nagyjából gyorsan telik, volt, hogy azt kívántam, bárcsak vonatozhatnék még egy kicsit. lehet hülyén fog hangzani, de én például imádok utazni a vonatokon. Kivéve mikor fáradtan éjszaka kell az üres vagonban ébren maradni.

Thozoo írta...

Hát nem tudom, engem valahogy nagyon taszítanak ezek a vonatok. Lehet, hogy én vagyok túl igényes, vagy te nem a 100-as vonal remek kocsijaiban utazol, de nekem soha nem volt olyan érzésem, hogy vonatoznék még egy kicsit, sőt, nagyon várom, hogy megérkezzek a célhoz, általában. Mondjuk én oda is 2 órát, visszafelé és két órát utazom (ha nem kell átszállni, mert akkor két és felet). Te mennyi időt töltesz egy héten a vonaton? Én szorgalmi időszakban 2 nap alatt 8-9 órát. Elég is ebből ennyi bőven.

Milan írta...

Én úgy általában (mivel első évben úgy alakultak az óráim) bejárós vagyok, mert ugye az elméletire itt Debrecenben nem szokás bemenni, sokszor maga a tanár teszi fel őket az internetre elérhető ppt formájában, így nem lett volna kifizetődő a koli azért a pár napért. Lényegében heti három-négyszer utazok 1 órát oda, és egy órát vissza. Persze tényleg sok a 2 nap alatt 8-9 óra, azt én is unnám. :D

Vonatokról: Debrecen felé is vannak eléggé leroggyant vonatok, de akadtam már olyannal is össze, amiről egyszerűen nem hittem el, hogy ez másodosztály, és rajtam kívül többen azt kérdezgették egymástól, meg a kalóztól, hogy ez most tényleg nem az első osztály-e.