Oldalak

2006. november 7., kedd

Siemens over

Fájdalom, de bekövetkezett az, amire a mobilpiac változásait éber szemmel figyelők már számíthattak: a Benq által megvásárolt Siemens veszteséges európai mobil üzletága kivonult az európai piacról, és hirtelenjében az összes Siemens és Benq-Siemens készülék el is tűnt a szolgáltatók kínálatából. Alternatív útvonalakon, internetes áruházakban ugyan még hozzá lehet jutni a Siemens legutóbbi modelljeihez, de hamarosan ezek is el fognak tűnni, és azt hiszem, szépen lassan elfelejthetjük a márkát. Nagy kár érte.

Valamit érezhetett a saját készülékem is, ugyanis 1-2 nap alatt gallyra ment hardveresen és szoftveresen is. A jobb funkcióbillentyűje megszűnt működni; enélkül meglehetősen nehéz volt a leggyakorib műveleteket elérni (pl. t9-es gépeléskor szavak váltása, mindenhol az Opciók menü elérése). Izommal nagyon nem akartam rádolgozni, mert nem akartam, hogy kettérepedjen a telefon alaplapja, igazán kár lett volna érte. Szoftveresen fagyások jelentkeztek a wapos könyvjelzők elérésekor, ez eddig nem volt jellemző.

Mivel még 1 nap volt hátra a garanciális időből, ezért bementem a kék-fehérekhez, és leadtam garanciális javításra a telefont. Ez 70 percet vett igénybe. Na nem a javítás, csak a telefon leadása. Első voltam, nyitásra ott álltunk a kedvesemmel, de mégis: amikor megtudták, hogy garis javítás lesz, minden vásárló fontosabb lett nálam. Egy-két egyenlegfeltöltés (meg nem tudom érteni, hogy miért kell manapság még mindig bemenni a szolgáltatóhoz azért, hogy feltöltsük a telefonunkat, használjunk bankautomatát vagy netes bankolást; legkényelmesebb), elmaradt számlák csekkjeinek faxolása meg mit tudom én még, hogy mi után sorra kerültünk. A személyes adataimat legalább ötször mondtam el, közben meghalt a rendszer is alattuk, ezért újra begépelés... hát szóval nem egyszerű, de azért előbb-utóbb sikerült.

Így szegény telefonom "kórházba" került. Legalább 3 hétig ott lesz. Jelen pillanatban egy nagyon régi telefonnal tolom, Siemens C55-ös, így ezzel nagyon menő vagyok. Kicsit nosztalgikus érzés fog el, ha arra gondolok, hogy 3 éve még rendkívül professzionálisnak tartottam ezt a készüléket, és közel 30 ezer forintot képes voltam kiadni érte. Hihetetlen módon fejlődik a technika, észre sem vesszük, csak ilyenkor, amikor vissza kell lépni 1-2 generációt, és régebbi gépeket kell használni, mint amiket megszoktunk nap mint nap. A noszalgiából azonban hamar elég lesz, és vágyunk vissza a jelenbe: várom én is vissza a telefonomat, ami ki tudja, merre jár most az országban...

4 megjegyzés:

mizy írta...

Nem akarom elvenni a munkajat egyetlen magyar szakos kolleg(in)anak sem, de talaltam valamit, ami elgepelesnek tunik.

"A noszalgiából azonban hamar..."

Bizony kimaradt egy 't' betu! Ki koran kell hianyzo t-betut talal! :) Ebbol mondjuk a koran nem igaz.

Thozoo írta...

Valóban igaz! Most már így marad. Mert egyébként ki kellene törölnöm brilliáns hozzászólásodat. :-)

Nagyon jó a szemed mostanában. ;-)

Köszönöm, hogy szóltál!

Thozoo írta...

Ki koran kell hianyzo t-betut talal!

A "kell" helyett egy L betűs "kel" szót kell használni ebben a szövegkörnyezetben. Csak hogy én is belekössek valamibe :-)

mizy írta...

johat ensenem vagyok tokeletes :D