Oldalak

2009. október 21., szerda

Soha többé Delphi?

A nem kimondottan fogékony tanulóifjúság ellenére a legjobban a Delphi nevű programnyelvet imádtam tanítani, karöltve a Turbo Pascallal. Véleményem szerint a két nyelv remekül alkalmas arra, hogy a strukturált programozás alapjait elsajátítsák az eziránt érdeklődő tanulók. Mi mégis C-t kezdünk (kezdtünk) el tanítani, így a Pascal lassan végleg kihal az oktatási intézményekből. Persze ezt nem azért teszi, mert mi most C-t kezdünk el tanítani, sokkal inkább azért, mert nem lehet már érettségizni sem belőle: ha valaki emelt szinten akar informatika-érettségit tenni, jobban teszi, ha a C nyelvnek veselkedik neki.

Nekem valamiért soha életemben nem volt szívügyem a C nyelv, és az abban való programozás. Valamiért mindig pascalos voltam, és ezen még a főiskola sem tudott változtatni, pedig ott igazán nem szívlelték a C-ben nem jártas kollégákat. Ennek ellenére mégis megmaradtam a Pascalnál. Szeretem a benne szerzett rutint, gyakorlatilag bármit meg tudtam írni benne, amit akartam. A legnagyobb magabiztossággal tudom tanítani a tárgyat, alig van olyan kérdés, amire ott hirtelen, a felmerülés időpontjában nem tudok válaszolni.


Holnap mégis mindez véget ér. Utolsó Delphi összefoglaló órámat tartom és utolsó elméleti dolgozatomat íratom meg Delphiből. Aztán végleg búcsúzom tőle: talán soha többé nem fogom tanítani, senkinek.

Nincsenek megjegyzések: