Oldalak

2006. június 10., szombat

Mit lehet csinálni az esőben?

Kétféle időjárásból lehet választani (sajnos nem mi döntjük el, hogy mikor melyik legyen): vagy szakad az eső, vagy annak megszakításaként bődület meleg van. Engem például lelkileg tesz tönkre ez az időjárás, ami most uralkodik. Mit lehet ilyenkor tenni? Én személy szerint kipróbáltam a cFosspeed nevű internetes sebesség-finomhangoló programot. Ahogy a http://cfos.tx.hu oldalon barangolva próbáltam kideríteni, hogyan is működik ez az okosság, egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy ez kell nekem. Aki használ fájlcsere-programokat (persze tudom, senki nem használ, de hátha valaki titkon mégis) találkozhatott már azzal a problémával, hogy amikor teljes sebességgel tölt felfelé, az adat alig jön lefelé, és fordítva. Ilyenkor mindig a letöltő kliensprogramban kell a feltöltési sebességet állítgatni, hogy menjen a cucc. Ezt hivatott kiküszöbölni ez a szoftver. Kipróbáltam, remekül működik! Ajánlom mindenki figyelmébe.

Eleinte nem nagyon érzünk majd változást, de pár perc (óra, nap) elteltével, ahogy a program feltérképezi internetes sebességünket, észrevehető, hogy teljes feltöltés mellett is tudunk netezni, letölteni. Persze csodák itt sincsenek, olyan nem lesz, hogy teljes letöltési sebesség mellett teljes feltöltési sebességet kapunk. A program a maga átvitelkezelő mechanizmusával folyamatosan figyeli, hogy mekkora letöltésre mekkora feltöltés jut, és csak akkora feltöltési sebességet enged, amennyi mellett még „megállás” nélkül vissza tudnak menni a letöltésünk visszaigazoló csomagjai. Így a letöltés folyamatosan a lehető leggyorsabb lesz, és mellette a feltöltési águnkból megmaradt összes sávszélességet is hasznosítani tudjuk pl.: torrentnél visszaosztásra, DC++-nál stb. pedig feltöltésre.

Okosság, ajánlom. Előtte azonban mindenképpen ajánlott elolvasni a már említett
http://cfos.tx.hu oldalt, amely olvasmányosan világosít meg minket.

Nincsenek megjegyzések: