Oldalak

2010. április 6., kedd

Bevásárolt a blogger

Az elmúlt napok eseményei rendkívül örömteljesek voltak, és azt hiszem, most már mindenkivel megoszthatom, hogy szerkesztőségünkbe új számítógép érkezett, ami az alábbi paraméterekkel rendelkezik:

  • Processzor: Intel i5-750
  • Alaplap: ASUS P7P55D
  • Memória: 2×2GB Kingtson DDR3, 1600 MHz
  • Videokártya: ASUS nVidia GTX-260
  • Hangkártya: ASUS Xonar DS
  • Chieftec 450W táp
  • Windows 7 Home Premium oprendszer (megvettem).

Mindent összevetve: ez nem egy rossz gép. Ennek megfelelően tesztelni kellett, kipróbáltam mindenféle környezetben: kódolás, tömörítés, játék, betöltés, hibernálás, ami csak létezik. Nagyon tempós, főként az előző konfigurációhoz képest, és azt hiszem, megérte az árát.

Igen érdekes, hogy számítógép-házból nem választhattam akármilyet: az ASUS videokártyája olyan hosszú, hogy nem minden házba fér bele. Még az első látásra nagynak tűnő házaknak is szerencsés belső elrendezéssel kellett bírniuk ahhoz, hogy beleférjen a kártya míves teste. Az általam sokadjára kiválasztott, ám az elsők között kinézett házba azonban tökéletesen belefért, és azt hiszem, meg lehetek elégedve.

Láthatóan nincs sok hely a videokártya tápcsatlakozóval
ellátott jobb széle és a merevlemeztartó keretek között.


A játékok szuperül mennek rajta, a monitor natív (1280×1024 pixel) felbontásán is szaggatásmentes a kép, mondjuk ezt ettől a kártyától el is vártam.


A processzorról nem tudok túlzottan sokat mondani: négy magos kiépítése remekül hozza a tőle elvárt teljesítményt, eddig minden helyzetben.

QuadCore powa!

Az alaplaphoz kaptam egy nagyon érdekes programot, aminek a neve: ExpressGate. Ő annyit tud, hogy feltelepítés után bootoláskor megjelenik egy menü, amivel elindítható egy lebutított Linuxnak kinéző rendszer. Ebben netezni, Skype-olni, fényképeket nézegetni tudunk, nem kell bebootolni az elsődleges oprendszert. Mivel a program 5 másodperc alatt elindul, egy-egy elmaradt levelet el lehet küldeni, vagy a tv-műsort meg lehet nézni a neten, ha éppen nem akarunk számítógépezni, csak arra vágyunk, hogy gyorsan elintézzük internetes dolgainkat. (Persze, mindezt lassan is elintézhetjük.)

Aztán itt van a hangkártya, az Asus Xonar DS.


Nos, én azt hittem, hogy a Sound Blaster X-Fi-nél megállt a világ, de kiderült, hogy nem. Ez a kártya (pedig kategóriájában nem is a legjobb) olyan szépen szól, ahogy én Sound Blastert soha nem hallottam. Normális mixere és drivere van Windows 7 alá is, és nem áll meg 44.1 kHz-nél: egészen 192 kHz-ig lehet túlmintavételezni az audiót. :-) Stúdiót építek, haverek.

A tápról nem tudok túl sokat elmondani: nagyon halk. Ez kérés is volt a számítógép megrendelésekor. A Windows 7 pedig 64 bites. Tartottam ettől a 64 bit - 32 bit közötti különbségtől, főleg azután, hogy a fülembe duruzsolták, hogy nem is megy 64 biten az Office, de végül is megy, és eddig nem volt semmilyen problémám: az általam használt szoftverek mindegyike elindult és stabilan működik. A Sony Ericsson telefonom (C510) driverei kicsit macerásan kerülnek fel, de egyébként ettől eltekintve olajozottan gördül a rendszer előre. A 4 GB memória pedig szuperül látszik és jól használja a rendszer. Ha kicsi pénzem lesz, 8 GB-ig megyek.

Nos, hirtelen ennyi. Azt hiszem, az informatikában jártas olvasók megértik, hogy most nem feltétlenül a blogírásra pazarolnám a drága processzoridőt. Megyek, és megint összetöröm magam a Race Driver Grid-ben. :-)

12 megjegyzés:

misty írta...

Örülök nagyon az új gépnek, használd egészséggel! :-)Játsz rajta jó sokat, és használd ki az előnyeit. :-)

Thozoo írta...

Köszönöm! Igyekszem sokat játszani. De a Race Driver Grid felmérgel... :-)

misty írta...

Tudom... Érzékelem. :-)

Thozoo írta...

Ó he... :-D

Endoril írta...

Egész kellemes paripa ez :)
A 64 bitre való átállás ma már valóban nem egy nagy valami, az a kis Linux-rendszer pedig jó ötlet. A hangkártyát irigylem :)
Én a napokban cseréltem házilag hűtést a laptopomban, nem rossz procedúra egy ilyen gépet szénné szedni :)

Thozoo írta...

Oké, hogy nem nagy valami, de én mégis tartottam tőle, mert eddig csak 32 bites cuccokat használtam. Valóban kellemesen lehet vele ügetni, megszűnt a várakozás mindenre, és igazán tempósan lehet dolgozni. A kávémat nem tudom meginni, általában elhűl a csészében, mire rá kerül a sor. :-)

Penya írta...

Jokis vas. Nekem is lassan kene apgred mert meg core2duoval nyomom.
Esetleg nem csereled el a geped a vendexert? :)

Thozoo írta...

Hát, nem rossz. Most perpillanat úgy érzem, hogy a nosztalgikus érzület nem ér meg nekem ennyit, de remélem, nincs harag. :-)

Örülök, hogy újra a kommentelők között tudhatlak.

mizy írta...

A Linuxnak kinezo dolog az valojaban az is. ;)

Thozoo írta...

Állat. :-)

FroSt írta...

Használja egészséggel a szerkesztőség az uj gépet :) Én még mindig azzal a tavaly felvetett dologgal küzdök h nem tudtma befrissiteni az alaplapot és a proci használatlanul fekszik az asztalon :D elég gáz de egyszerűen időm nincs rá. Meg nem is tudtuk megcsinálni a bios frissitést. Utálom az ABIT-ot :D.
Egyébként én 2 okból nem gondolkodom most gép ujitásban, egyfelöl most is minden fullosan elhasit a gépen (az erősebb proci nélkül is, mi lenne ha benne lenne) a másik pedig ugye a dolgok anyagi vonzata. Ha ilyen mennyiségű tőkém lenne felesbe én vmi nagyon okostelefont vennék :)

Szóval akkor még1szer jó gamelést :)

Thozoo írta...

Köszönöm, gémelek amikor tudok. Ennyi pénzt azért én egy telefonért biztosan nem adnék...