Oldalak

2013. február 4., hétfő

Újra T-Home ügyfél vagyok

Amint azt már január 16-án, Szolgáltatóváltás című bejegyzésemben közzé tettem, újra leszerződtem a T-Home-mal, annak reményében, hogy immáron stabil kapcsolatot kapok a többiekhez képest sokkal jobb áron. Nos, a szolgáltatáscsomag megrendelése január 12-én történt, utána szinte alig tűnt fel az a 19 naptári nap, amit várni kellett arra, hogy megjelenjen nálunk az első szerelő. Jöttek is két körben. A déli 12 órára egyeztetett randevú már 10 óra felé elkezdődött, jelezte az előőrs, hogy ők itt vannak és akkor jönnének befelé. Kis rendezkedés után sikerült hazajönnöm és láttam, hogy a háromfős különítmény hatalmas szúrófegyverekkel felszerelve akar jönni ide rendet vágni a kábelek között. Először csak finoman érdeklődtek afelől, hogy "hol a net", hol a tévé, meg hogy is van itten a dolog, majd meglepetten tapasztalták, hogy – mint ahogy egy jó háztartásban lennie kell – itt minden kábel a helyén van, átmegy a másik szobába is a hálózat, szóval gyakorlatilag akkor ők most végeztek is, és hát akkor írjam alá a munkalapot. Aláírtam. Azt azért megkérdeztem, hogy ha a másik szobában switch-csel osztom szét a jelet a számítógép és a TV között, akkor az működni fog-e? Erre egy kissé borostás, gyerekcsináló bojtos sapkát viselő, zöld ruhás figura közölte, hogy az úgy biztos nem fog működni, mert a switch "leveszi a jelet". Hát, ha leveszi, gondoltam magamban, majd húzok át egy másik kábelt, bár nem igazán értettem, hogy miért is kell közvetlenül a routerben lennie az egyébként célszámítógép set-top-box kábelének.

Kisvártatva megérkezett egy másik szerelő (a Laci), aki hozta a beltérit és a tudást ahhoz, hogy a rendszer immáron a modem-router kombó resetelése után is életre keljen. Az itt töltött ideje alatt végigvártuk a set-top-box és a router újraéledését, aztán nem volt ADSL jel, aminek következtében be kellett, hogy menjen a központba intézkedni, mert telefonon csak zenéltek neki szívhezszólóan. Addig én ittam egy kávét. Ahogy az ADSL jel megjött, a Laci is betoppant és beállított nekem mindent, úgy, ahogy kell. Majd bemértük a 20 megabites maximumot nyújtó internet-csomagom sebességét és meglepetten tapasztaltam, hogy az érték 10 megabit. Ja, hát persze, megy odaát a tévé, kapcsoljuk ki a beltérit. Kikapcsoltuk, így mindjárt 13,9 volt, ami azért az eddigi 15,5-höz képest csúnya visszaesés, még akkor is, ha olcsóbb a net, mint eddig volt.

A set-top-box, ami készenléti állapotban is fűt rendesen,
bekapcsolva pedig közel 4 megabitet csippent le a sávszélességből

A TV minőségéről ejtenék itt egy pár szót. Hozzá kell tennem előtte, hogy nem vagyunk nagy tévénézők, így semmiféle igényes csomagot nem rendeltünk: nincsenek HD csatornáink, csak sima hétköznapi csatornák, amiket néhanap egy-egy unalmas estén nézni tudunk. Nos, bekapcsolás után jól látszik azért, hogy interneten streamelt adásról van szó, mivel a részletek teljesen el tudnak mosódni, ha az ember közelről nézi a képet. Az erős tömörítést főként a "konfettis" jelenetek sínylik meg, ilyenkor négyzetrácsosra szalad a kép, illetve három órás folyamatos tévézés során tapasztaltuk azt, hogy leesett a bitráta kb. 8 kilobitre és az egész kép full "kockás" lett, aztán ez magától vissza is állt pár másodperc eltelte után. De érezhető azért a tömörítés, bár tisztes tévénézős távolságból nem tűnik fel. Hardcore tévénézőknek, ha megkérdeznék, én egyáltalán nem ajánlanám ezt a fajtát: szerintem ez alkalmi tévénézésre való, nagy minőséget nem kell várni tőle, mondjuk ez az árán is tükröződik.

Nyilván, ahogy kell, a net sebessége miatt már a szolgáltatás első napján írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy ezt így akkor hogy is gondolták, remélve, hogy nem azzal jönnek nekem, hogy a garantált 10 megabit megvan és tulajdonképpen fogjam be a számat. Eddig semmiféle visszajelzést nem kaptam, ámde nem is telt el még 19 nap, mindenesetre nem fogom ennyiben hagyni a dolgot, hiszen 2 év hűséget készülök éppen kötni velük. Remélem, hogy összekapják magukat, bízok bennük, aztán majd meglátjuk, hogy mit dob a gép. A fejleményekről majd beszámolok.

Nincsenek megjegyzések: