Oldalak

2010. szeptember 20., hétfő

Chrome a netbookon

Amióta a munkahelyen mindenki wifin tolja egész nap, hihetetlenül modernnek tűnik intézményünk belső élete. Az internetre viszont csak proxyn keresztül lehet kijutni, így a szakértő szemöldökök kicsit összeráncolódnak. Én magam többször kerültem sokkos állapotba a proxy-állítgatás miatt. Itthon ugyanis nincs proxy, a suliban viszont van, és miután ott többször ököllel ütöttem az asztalt, hogy már megint nincs net (mire rájöttem, hogy csak azért, mert nem állítottam be a proxyt), alternatív (=fapados) megoldást ötöltem ki. Egy böngészőt használok itthon, proxy nélkül, egyet pedig odabent, proxyval. (Bizonyára van megoldás arra, hogy egy kattintással váltsak proxytlan és proxys böngészés között: ha valaki a tudás birtokában van, kommenteljen). A 9-es Internet Explorerről ódákat zengtek, nekem azonban továbbra sem szimpatikus, így a Firefox mellett több hete próbálom már kicsi netbookomon a Google-féle Chrome böngésző legújabb verzióját, és azt kell mondjam, hogy teljes mértékben elégedett vagyok vele.

Mintha csak a Teremtő is netbookra tervezte volna: már az alkalmazás címsorában ott virítanak a fülek, amivel egy egész sort megspórolunk. Ezt még egy darab, URL-ek beírására alkalmas cím- és keresősáv követi, aztán – ahogy mondani szokás – le is főtt a kávé. Az ez alatt lévő területet teljes mértékben ki tudjuk használni böngészéseink során, ami sokkal átláthatóbb felületet eredményez, mint a Firefoxnál. (A Google szerint a Chrome "áramvonalas", ami meglehetősen érdekes és újkeletű jelző egy böngésző esetében.) Az sem egy utolsó szempont, hogy a Chrome sokkal gyorsabban indul el, mint a Róka, és jóval kevesebb memóriát zabál annál, ugyanakkor ezért nyilván sok olyan szolgáltatásról le kell mondanunk, ami a Firefoxot kényelmessé teszi. De azt hiszem, egy kiegészítőkkel megpakolt Firefox, ami két percig indul egy netbookon, nem lehet mindennapos munkára alkalmas szoftver, meg aztán mindig kell egy alternatíva.

Thozoo naplója a Google Chrome böngészőben

Nagyon szuper, hogy a Google Translate fordító szolgáltatás segítségével a böngésző beépített lehetőségei közé tartozik egy idegen nyelvű oldalnak a saját nyelvünkre történő (gépi) fordítása. Ez sok esetben meglehetősen hasznos tud lenni.

Kinek ajánlható a Chrome? A hamarosan megjelenő Chrome OS alapvető magját adja, így akik ezzel az online világban életképes, merőben új elgondolású operációs rendszerrel akarnak ismerkedni, azoknak célszerű lesz tanulmányozniuk és szokniuk, már most. De ajánlható azoknak is, akik egyszerűen csak böngészni akarnak, gyorsan és biztonságosan. Netbookra pedig szerintem az egyik legjobb választás. Az új verzióban már alapértelmezés szerint a kék színnel is szakítottak, igazából úgy tudunk böngészni, hogy maga a böngésző fel sem tűnik...

Nektek milyen tapasztalataitok vannak a Chrome-mal?

3 megjegyzés:

Endoril írta...

Sokáig nyüstöltem a Firefoxot, aztán valahol a 4-es verzió bétájánál úgy döntöttem, hogy ez így nem mehet tovább. Nem voltak hozzá kiegészítőim, vagy valami, mégis percekbe telt, mire behozta az ablakot, aztán egy darabig nem válaszolt, majd úgy 3 perc után lehetett használni normálisan. Pedig ez nem egy netbook.
Úgyhogy átváltottam Chrome-ra, és azóra nem is használok mást. Engem a különböző pluginek nem igazán izgatnak, a Chrome pedig alapjáraton villámgyors és letisztult. Tökéletes. Talán csak a Safari gyorsabb nála, az is csak természetes környezetében (Macen).

mizy írta...

Igazabol nem teljes megoldas a problemara, de van egy QuickProxy kiegesztio, ami letelepszik a statusbar-ra, es egy kattintassal lehet ki- es bekapcsolni a proxy-t.
Egy probat meger! :)

Thozoo írta...

Meglehet, kipróbálom a napokban.