Oldalak

2010. június 23., szerda

WDSEML fájlok

A Windows 7 beépített lehetőségei közé tartozik, hogy közvetlenül a Start menüből keresőkifejezéseket adhatunk meg. A Windows a fájlok állandó indexelésének köszönhetően képes megtalálni azokat az állományokat, amelyeknek a neve vagy tartalmának egy része egyezik a keresőkifejezéssel. A Thunderbird 3 telepítésekor a szoftver megkérdezte, hogy akarom-e engedélyezni azt, hogy a Windows Search (mert így hívják a szolgáltatást) tudjon keresni a levelek között. Milyen jó, gondoltam magamban, szuper opció ez, miért ne engedélyezném? Akkor még nem tudtam, hogy ennek milyen ára van.

Tegnap biztonsági mentést csináltam mindenről, ami nekem fontos, és meglepetten tapasztaltam, hogy a Dokumentumok mappában több mint 36 ezer fájl van. Erre kissé felvontam a szemöldököm és hozzáfogtam keresni, hogy melyik mappa tartalmazza a legtöbb elemet. Kiderült, hogy a levelek tárolására szolgáló mappa a ludas, az ugyanis több, mint 18 ezer fájlt tartalmaz. Létezhetetlen, gondoltam magam, hiszen a leveleim biztosan nem tárolódnak ennyi fájlban. Kis nyomozással kiderült, hogy WDSEML kiterjesztésű fájloktól hemzseg a mappa. Rövid utánajárással az is összejött, hogy ezeket a levelező a Windows Search-höz használja, ezzel könnyíti meg a Start menüben való keresést.

Úgy gondoltam, hogy mivel a levelezőben tökéletesen lehet keresni a levelek között, a továbbiakban a szolgáltatás ilyetén módon való kivitelezését elfogadhatatlannak tartom.

Ha a hangyamódon elszaporodott fájlokat el akarod tüntetni, az alábbi két lépést kell végigjárnod:

1. A Thunderbirdben válaszd ki az Eszközök/Beállítások menüpontot, majd a Haladó lehetőségek közül az Általános fület! Vedd ki a pipát az A Windows Search kereshet az üzenetek között lehetőség elől.


2. A Thunderbird nem törli a már létrehozott fájlokat, ezért azokat kézzel kell kigyomlálni a rendszerből. Legegyszerűbb a Windows 7 beépített keresőjét használni (Windows gomb+F), a keresőkifejezéshez beírni a következőt

*.wdseml

ezt követően a megjelenő találatok mindegyikét kijelölni (Ctrl-A), és nem a Lomtárba törölni, hanem véglegesen (Shift-Delete).

Kész.

Nincsenek megjegyzések: