Oldalak

2010. május 14., péntek

Füstöl a magyar gyerek

Miközben munkahelyemre jövök, elkapom véletlenül két, tíz év körüli gyerek beszélgetését a szomszédos iskola kerítése mögül.

– A tied milyen?
– Terheses. A tied?
– Nekem a szokásos.
– De milyen, azt mondjad már!
– Hát hogy „A dohányzás halált okoz”.
– Ez egyébként akkora hülyeség.
– Ja, az.

Füstbe borul az iskola környéke tanítás után. Hihetetlen, hogy mennyien én milyen hamar rászoknak a cigire. Világéletemben ellene voltam, és a mai napig ki nem állhatom, viszont a harcokba már belefáradtam. Évről évre egyre többen dohányoznak, és esély sincs megállítani ezt a trendet. Azt, hogy mindenki gondolkodjon el azon, milyen káros ez a szokás, meg hogy figyeljünk oda a másikra és ne füstöljünk a képébe, sokan és sok helyen elmondták, de így sincs semmi eredmény. Ugyanúgy rágyújtanak a zsúfolt vonaton, velem szemben, ugyanúgy eldobja mindenki a csikket a városban, akárhol is végez a cigivel. Mindent beborítanak a füstszűrők, a félig elszívott cigik. Túlnőtt rajtam, rajtunk ez a dolog. A dohányipar nyert.

Ma pesszimista hangulatban vagyok. :)

Nincsenek megjegyzések: