Oldalak

2013. október 22., kedd

Pinball FX 2

Eljött az ősz, így egyre inkább beszorulok a szobába. Persze csak akkor, amikor éppen nem a tonnányi lehulló falevelet kapargatom össze az udvaron, azért, hogy ne nézzen ki úgy a környék, mint ahol nem laknak. Bár közeledik a Halloween-ünnepkör, aminek kapcsán pont aktuális, ha a hideg őszi szél elsárgult faleveleket fújkál ide-oda az udvaron, én mégis ilyen rendmániás vagyok.

Ám igazából nem erről akartam írni, hanem arról, hogy ezek a hűvös őszi napok is tartogathatnak meglepetéseket. Nekem személy szerint az volt megírva, hogy újra összefussak egy régi szerelmemmel. Mit mondhatnék... meglepett a találkozás, de ugyanakkor örültem is neki. Hiszen ki ne lett volna gyerekkorában szerelmes a flipperekbe? Én fülig szerelmes voltam, írtam már eme blog hasábjain egy rövid értekezést erről. Egy hete pedig szembesültem azzal, hogy van új a Nap alatt és megismerkedem a Pinball FX 2 nevű szoftvercsodával.

Pinball FX 2

A játékhoz a Steamen keresztül jutottam hozzá: ingyenesen letölthető és a letöltés után 1 pálya (Sorcerer's Lair) ingyenesen és korlátlanul játszható. Az üzleti modell akkor kezd megmutatkozni, amikor már kezdjük megunni az asztalt, amin játszunk és valami újra vágyunk. Ekkor ugyanis vásárolnunk kell. Számos pálya közül választhatunk, amik egyenként 2,99 Euroba kerülnek (kb. 900 Ft), de van lehetőség 4 pályát tartalmazó csomagokat vásárolni 9,99 Euroért is (kb. 3000 Ft). Ahhoz képest, amennyi szórakozást egy-egy pálya nyújt, ez az összeg csak első hallásra tűnhet soknak, ugyanis amilyen gyönyörű ez a játék és amennyire tényleg azt nyújtja, amire egy flipper-rajongó vágyik, valójában aprópénz.

A játékkal csak óvatosan kell bánni. Annyira addikt, hogy simán mellette ülök 2-3 órát anélkül, hogy feltűnne az idő múlása. Ráadásul most még inkább küzdök vele, ugyanis volt, aki úgy gondolta, hogy megy ez a golyólövöldözés nekem, mint a nagyoknak és benevezett egy bajnokságra, ahol ugyan sereghajtó vagyok még, de érzem, hogy ezen a héten bejön a Nagy Kombó, aminek következtében a lista elejére száguldva porig alázok mindenkit.

A Shaman asztal

A játék irányítása szerencsére olyan egyszerű, mint a faék: egy-egy billentyű a karoknak, egy-egy billentyű a bal- és jobb oldali lökdösésnek, illetve egy a vertikális irányú lökésnek, illetve egy a kameraváltásnak (8 kameraállásból választhatunk). A feladat pedig nem változott (szerencsére) az előző generáció óta: minél tovább fenn tartani a golyót és minél több kombót, módot és mini-játékot megcsinálni, ezzel növelve a bónusz-szorzót és a pontszámunkat. A golyó fantasztikus sebességű száguldásának következtében szükség lesz minden egyes apró reflexünkre, hogy megadott idő alatt a megadott lyukba vagy sínre juttassuk azt, éppen ettől élvezetes a játék. A pályák nincsenek túlbonyolítva, de nem is egyszerűek, ráadásul mindegyikhez leírást is találunk, amelyben elolvashatjuk, hogy mikor hová érdemes lődözni a golyót és az egyes módokhoz hogyan jutunk hozzá. Rövid leírást a játékban találunk (ezt kb. 2 óra játék után érdemes elolvasni, amikor már képben vagyunk), illetve egy 6 órányi játék után hosszabb leírást a Zen Studios blogján böngészhetünk végig. Mindenképpen megéri ezeket a leírásokat végigolvasni, de csak azután, ha már tudjuk, hogy mit várhatunk egy-egy pályától, mi hol van, mert egyébként nem feltétlenül értjük vagy jegyezzük meg az összes lehetőséget. (Na és persze nem árt, ha tudunk angolul.)

A játék egyébként magyar fejlesztés, a játék Credits részében feltűnően sok magyar nevet olvashatunk. Éppen ezért minőségi munkáról van szó: anélkül, hogy a játékot kipróbáltad volna, hiába írok itt bármit. Egyszerűen fantasztikus, flipper-rajongóknak kötelező. Ha megtehetitek, támogassátok a fejlesztőket azzal, hogy megvásároltok egy pár asztalt. Én egészen biztosan így fogok tenni.


Nincsenek megjegyzések: