Oldalak

2012. szeptember 19., szerda

Aki rákapott a Rámákra

Majdnem napra pontosan egy évvel ezelőtt írtunk azokról a böngészős játékokról, amik intenzív függőséget okozhatnak már pár óra játék után is. Akkoriban a RamaCity és a Skyrama nevű játékokat vettük górcső alá. Ezeknek a játékoknak szerves részét alkotják a felhasználói közösséget is formáló fórumok, ahol a játékosok megbeszélhetik egymással a játékkal kapcsolatos kérdéseiket és választ várhatnak a fórum aktívabb tagjaitól. Természetesen, mint minden fórumon itt is szükség van moderátorokra, akik felügyelik a fórum szabályos működését és nagyon sokat játszanak az adott játékkal, hogy a legagyafúrtabb kérdésre is választ tudjanak adni.

Nem emlékszem egészen pontosan arra a napra, amikor az oOMOo nevű játékos a barátlistámra került – őszintén megmondva azt sem tudom, hogy én vettem fel őt, vagy ő vett fel engem. Az viszont gyorsan feltűnt, hogy szinte mindig játszik, amikor én be vagyok lépve. Jól láthatóan rengeteg kérdést válaszolt meg a fórumon és megtisztelve éreztem magam, hogy egy Fórummoderátor tartozik a szomszédos reptereim igazgatói közé. Mivel érdekelt, hogy hogy lehet ennyit játszani és hogy lehet ép ésszel bírni a fórummoderálást, ezért úgy gondoltam, megkeresem őt és jól kifaggatom ezekről a dolgokról.


Mennyit vesz el az idődből a fórum moderálása és a repülők küldözgetése egy nap?

A moderálás szabadidős tevékenység, amennyit épp tudok rászánni, mivel itt nincs „munkaidő”. Sokat vagyok minden nap netközelben – igen-igen mondhatni, hogy netfüggő vagyok. A repülők is sokszor indulnak-érkeznek a repteremen és közben mindig nézem azt is, van-e valakinek kérdése, minden rendben megy-e a fórumon?

Tehát reggel 7-8 órától este 8-9-ig kisebb-nagyobb megszakításokkal itt vagyok a repteremen és a fórumon is.

Mikor döntötted el, hogy moderátor leszel? Voltál-e előtte valamilyen fórumban moderátor?

Évekkel ezelőtt, én is a Farmerama-val kezdtem a Bigpointos játékokat. A fórumra kezdetben azért jártam csak, hogy elolvassam a GYIK-ban az aktuális információkat a játékról. Később egy beszélgetős topicba tévedtem, ott kaptam igazán kedvet ehhez egy topicmoderátortól. Mindig türelmesen és szuper magyarázatokkal segített nekem is, mikor és mit csináltam épp rosszul a fórumon; tehát hogy jó dolog segíteni azoknak a játékosoknak, akik valamiben elakadtak

Később a Zoomumba játékot is felfedeztem, persze a fórumot ott is hamar felkerestem és egy kis idő után saját topik nyitásra kaptam engedélyt. Jókat beszélgethettünk más Állatkert Igazgatókkal és válaszoltam a fórumon is más játékosok kérdéseire. Azon a fórumon Molesz felkérésére döntöttem el, hogy szeretnék moderátor lenni. Megtanultam a moderátori teendőket több szuper admin és moditárssal egy csapatban.

Te jelentkeztél moderátornak, vagy megkerestek téged?

A Skyrama játékot egy ugyancsak játékfüggő barátnőm ajánlására kezdtem el 2011. november elején, természetesen a fórumot is szinte azonnal olvasni kezdtem. Később, amikor már úgy éreztem, segíteni tudok más játékosoknak, írtam is a válaszokat a fórumon nekik. Egy idő után Alee a Skyrama teamleader-e kért fel moderátornak ez év januárjában; azóta itt segítek a játékosoknak – immáron 9 hónapja.

A moderátorok tehát önkéntesen végzik a munkájukat. Miért lesz valaki mégis fórummoderátor?

Alapvetően szerintem azért, mert szeret segíteni másoknak. Legalábbis én ezért kezdtem el; olvastam a fórumot, mit kérdeznek a játékosok és ha tudtam választ adni rá, megírtam nekik. Így jelenleg mondhatni „hivatalos válaszadó vagyok” és ugyanúgy szeretem, mint az első nap, amikor elkezdhettem.

Bárki jelentkezhet a játékok fórumán, ha moderátor szeretne lenni. Vannak feltételek is persze, de a játék Team Leader-e ha úgy gondolja, hogy jó válaszokat adsz a fórumon, fel is kérhetnek rá. A Te döntésed, hogy vállalod-e.

A moderátorok kapnak előnyöket a játékban (pl. egyébként pénzért megvásárolható repülőgépek, dekorációs elemek, aircash)?

A moderátorok mivel önként és szabadidejükben végzik a tevékenységüket, nincs pénzbeli juttatásuk, tehát „fizetést” nem kapnak.

Ha hajnalban felébredsz, mész fórumot moderálni, repülőt küldeni, vagy visszaalszol?

Előfordul, hogy rögtön szinte a repteremen vagyok, főleg persze eventek alkalmával. Hétköznap a munkába sietek mindig, hétvégén két gyerkőccel nincs sajnos lustálkodásra vagy visszaalvásra lehetőség, tehát akkor is már általában reggeltől figyelem a fórumot.

Idegesít, ha valami miatt több napig nem tudsz belépni a fórumra?

Azonnal mérgesít a dolog, akár fél-egy órás kihagyás is, ha például nincs áram, vagy nincs netünk otthon. Tehát ha rajtam kívülálló ok miatt nem tudok belépni, pedig lenne rá időm. Több napot is ki lehet bírni persze, pl. nyaraláskor, de nem jellemző, hogy több napig nem jövök a fórumra és a repteremre.

Vannak-e olyan pillanatok, amikor egy-egy fórumozó felidegesít?

Nem volt olyan pillanat még, amikor úgy komolyan felidegesített volna bárki is. Próbálom mihamarabb jól megoldani a problémákat, ha nincs ok a mérgelődésre, engem sem mérgesíthet fel senki – ez eddig jól működött. Fontos a hangnem és a pozitív hozzáállás, a játékos oldaláról próbálom nézni inkább a dolgokat. Persze ha a fórumszabályzatot valaki akarattal és sorozatosan megszegi, ott felmehet a pumpa akár, de a válasz hozzászólásomban biztos nem látszana ez sem meg. Nem szabad kijönnöm a sodromból és nem is volt még példa erre sosem, hiszen a vita csak vitát szül.

Léteznek fórummoderátor-találkozók, tartjátok egymással személyesen is a kapcsolatot?

Személy szerint nem voltam ilyen találkozón, de tudom, hogy vannak ilyen alkalmak. Általában skype-on tartjuk a kapcsolatot, ott tudunk többet beszélni egymással.

Szoktad népszerűsíteni a játékot máshol is?

Minden információt elolvasgatok a neten a játékról, amit egy blogban gyűjtöttem össze. Ebből aztán úgy fél éve a Hotdog oldalán kezdtem el a játék magazinját szerkeszteni.


Mivel a fórumon az Aviatikai kézikönyvben is sok információ olvasható, így itt próbálok magazinos formában írni a játékkal kapcsolatban cikkeket, híreket, érdekességeket. A Hotdog Magazin Mozgalom tagjaként a Hotdog.hu főoldalán is megjelenhetnek - szinte azonnal, például eventek alkalmával - érdekes cikkek a Skyrama magazinból. Ez jó lehetőség arra, hogy a Hotdog tagok, vagy akár külső látogatók is megnézhetik, elolvashatják a cikkeket.

Megfertőzted már a családot a játékkal, vagy csak te vagy megszállott?

Az egész közvetlen környezetem fertőzés alatt áll: család, barátok, kollégák is. A családból kisfiam szereti leginkább ezeket a játékokat. A Ramacity és a Rising Cities a nagy kedvencei, szereti építgetni a városokat. Persze korántsem tölt annyi időt a gép mellet, mint én.

Azonnal beleszerettél a Skyramába, vagy csak idővel alakult ki a rajongás?

A Zoomumba után – ami az addigi kedvencem volt – kicsit kétkedve kezdtem el a játékot. Kezdettől fogva sok időt töltöttem a gépnél a játék miatt, de mondhatom, hogy első látásra megszerettem a Skyramát. A repterem emiatt nagyon gyorsan is fejlődött és persze sok-sok új ismerőst is szereztem a játékban – például Téged és a menyasszonyod (Misty25) is. Nekem nagyon jó kikapcsolódás nap mint nap játszani vele és a Reptér Igazgatókkal is tartani a jó kapcsolatot.

Elárulsz nekünk valamilyen fórum-moderátoros kulisszatitkot a Skyramával kapcsolatban?

Mivel moderátorként is ugyanolyan játékos vagyok, mint bárki más a játékban, így kulisszatitkokat nem tudok „kiadni”. Hacsak nem kapok erre kifejezetten engedélyt, de sajnos most nem kaptam… Az a plussz „dolgom” más Reptérigazgatókkal szemben, hogy segítsek a válaszaimmal és a szabályok betartatásával a fórumon.

Mit üzensz a Thozoo naplója olvasóinak?

Mivel csak nemrégen találtam rá sajnos a blogodra Kedves Thozoo, ezért az üzenetem az, hogy olvasni és olvasni. Ez az én feladatom is a közeljövőben, hiszen biztos vagyok benne, hogy sok érdekes írást találok még itt nálad.

Végül pedig szeretném megköszönni Neked, hogy ez az interjú elkészülhetett.

Mi is köszönjük az interjút, azt hiszem, hogy a blog 1220 bejegyzéséből egészen biztosan találsz magadnak valami érdekeset. :) További jó moderálást és kitartást kívánunk Neked!

Nincsenek megjegyzések: