Oldalak

2016. augusztus 31., szerda

Zavar

Nem kell mindent elhinni, amit az interneten lát az ember. Számos álhír, rémhír, pletyka és koholt cikk jelenik meg nap mint nap a minket körbevevő világról, amelyeknek közük sincs a valósághoz, s igen erősen megkérdőjelezhető a forrásuk is. Fotók látnak napvilágot, amelyekről süt, hogy Photoshoppal nyúltak beléjük, hiszen tudjuk, hogy ami elénk tárul, az a valóságban nem lehet úgy.

Vegyük például az alábbi fotót.


Ez a kép a mai évnyitón készült, és bizony első ránézésre pontosan úgy tűnik, mintha kicsattanó jókedvvel várnám az előttünk álló napokat. Aztán ugyanez jön le második ránézésre is, pedig – tudja ezt jól mindenki, akinek holnap indul a mókuskerék – ez közel sincs így. Joggal kérdezhetnétek, miért van akkor mégis ilyen jó kedvem ezen a fotográfián, amikor a templom padsorai között senkinek se sikerült még csak mosolyognia sem ebben az igen zord pillanatban, rajtam kívül? Hogy egy volt tanítványom szavaival éljek: a képet teljesen megmódosították. Meggyőződésem szerint a fotós feltöltése és az én letöltésem közben lehetett valami zavar, aminek hatására keletkezett ez a rendkívül provokatív, a holnapi iskolakezdés előtti rendezvényt ilyen színben feltüntető fotó. Hiszen mernék én kedélyesen mosolyogni egy ilyen feszült eseményen? Hát kellenek nekem a rosszakarók? Hatalmas bátorság kell ilyen vigyorral mutatkozni egy tanévnyitón, sőt, hihetetlenül vagánynak kell lenni hozzá. Én pedig ennyire se nem vagyok bátor, se nem vagyok vagány. Tagadok mindent a végsőkig.

A kép pedig megmódosítódott. Ezt jegyezzétek meg. :) 

Nincsenek megjegyzések: