Oldalak

2016. május 26., csütörtök

Hanyatlik az IT-piac

Kicsit elszaladt velem az idő, így egy hétig nem tudtam átböngészni a híreket. Nemrég azonban volt lehetőségem arra, hogy végigfussam az elmúlt hét IT-híreit. Először azt olvastam, hogy az Intel kivonul a telefonos-tabletes piacról. Jól van, várható volt. Ide ma szerintem teljességgel esélytelen betörni a Google Androidja mellé. S ha már Google, arról meg azt olvasom, hogy  a Google "Spaces" néven egy új közösségi oldalt hoz létre kisebb csoportok számára, ezzel végérvényesen is búcsút int a Google+ szolgáltatásnak. Inkább, mint hogy erőltessék, ideje volt. Viszont amekkora lendülettel kezdett, most olyan hirtelenséggel hagyja abba a telefongyártást a Microsoft - vége a Lumiáknak. Ez megint csak várható volt, nem is értettem, hogy mit vártak a piactól. Ami viszont csalódás, hogy az újragondolt Project Ara csak az eredeti elgondolás halovány mására sikerült.

Lassan már nosztalgikus szemmel tekintünk az optikai lemezekre, magam is elmorzsolok egy könnycseppet, amikor eszembe jut, hány és hány ezer forintot költöttem írható CD-k és DVD-k megvásárlására. Mivel az új adatátviteli technikák és adathordozók áraival és sebességével már nem versenyezhetnek, ezért bezárja PC-s optikai meghajtókkal foglalkozó leányvállalatát a Toshiba-Samsung. Jövőre már csak a Lite-On és a Hitachi-LG gyárt optikai meghajtókat. Ez is megszűnik, hamarosan a floppylemez sorsára jut. Ezt majd a pendrive-ok követik, amint lépten-nyomon elterjed az internet. Nem lesz szükség fizikai meghajtókra

Aztán ott van az Android Wear, a viselhető eszközök piaca, amiket egyes források forradalomként, mások pedig felesleges mókusvakításként aposztrofálnak. Erről az derült ki, hogy egyelőre orbitális bukás, bár szerintem ennek főként az eszközök árai az oka. (Én legalábbis nem tudok megfizetni egy-egy minőségi darabot, pedig kerékpározás és edzés szempontjából egyik-másik nem volna rossz.) S ami a szívemnek fájó (de ebben megint csak a teljesen irreális árazást látom a fő oknak), hogy nagyot bukott a Sony a telefongyártással – orbitális veszteség a komponensgyártással is. Lehet, hogy eljön az idő, amikor a Sony bezárja teljesen a mobil-üzletágat, hiszen jelenleg minden egyes legyártott telefon csak veszteséget hoz a cégnek, ez pedig hosszú távon nem tartható.

Teljesen jó, hogy megtudtam, mennyire hanyatlik az iparág (bár ez felfogható éppen egy újraéledésnek vagy átstrukturálásnak is). Olyan összegeket lapátolnak 2-3 éven belül bezáró iparágakba ezek a cégek, amekkorát ép ésszel alig lehet felfogni, mindenféle eredmény vagy siker nélkül. Hihetetlen világot élünk...

Nincsenek megjegyzések: