Oldalak

2012. december 8., szombat

Egy éves az Xperia Mini Pro

Közel egy év telt el azóta, hogy megvásároltam az Xperia Mini Pro telefonomat, amit még mind a mai napig rendszeresen összekevernek hozzá nem értő emberek az Xperia X10 Mini Pro-val. A kettő köszönőviszonyban sincs egymással, úgy hardveres kiépítettségét, mint szoftverezettségét tekintve. Hihetetlen, hogy mennyi változás történt egy év alatt az Android operációs rendszer háza táján. Egy éve még teljesen átlagos volt, hogy a telefonon 2.3.6-os verziójú Android fut, ma meg már gyakorlatilag ott tartunk, hogy 4-es verziójú Android alatt nem szabad készüléket vásárolni. Egy év alatt megjelent az Ice Cream Sandwich és a Jelly Bean, a pletykák pedig már a Key Lime Pie fantázianevű (5.0) verzióról szólnak. Járatosabbak az alábbi képen tekinthetik meg az Android fejlődéstörténetét.

Én pont a középső vagyok: Gingerbread

Természetesen az újabb verziók nagyobb hardverigényt támasztanak a készülékekkel szemben. Így, bár a 4-es verzió (Ice Cream Sandwich) elérhető már az én telefonomra is hivatalos forrásból, feltelepítését a telefon szoftvere nem ajánlja fel. Ennek oka az, hogy a kicsi telóban megbúvó hardver nem minden esetben birkózik meg az új operációs rendszer által támasztott követelményekkel. Átdúrtam a fórumokat és sok helyütt az szerepel, hogy a saját rögzítésű videók akadoznak a 4-es verzió terhe alatt, illetve nem minden esetben működik a státuszjelző LED (ami villogással jelzi, hogy időközben, amíg a telefontól távol voltunk, érkezett-e valamilyen üzenet, hívás a telefonra). Nekem ebből mind a kettő fontos, így aztán maradok a jól bevált verziónál. Az igazság az, hogy hosszú idő óta ez az első olyan telefonom, amit nem akarok egy év után lecserélni: nincs semmi olyasmi egyelőre a 4-es Androidban, ami miatt megérné váltani. Talán csak az, hogy a felület némiképpen másabb, de amire használom a telefont, gyakorlatilag tökmindegy. A videózási képesség azért is fontos nekem, mert ebben az évben (összevágva) 5 perc híján 3 órányi videót készítettem. Ez örömteli dolog, mert eddig nem volt videokameránk a háztartásban, és teljes mértékben ugyan ez a készülék se pótolja azt (nagyon hiányzik a zoom), praktikus, hogy mindig kéznél van és az elkészített videók normális fényviszonyok mellett igencsak jó minőségűek.

Xperia Mini Pro

Az eltelt egy év alatt volt szerencsém kiismerni a masinát. Aki esetleg még most gondolkodik a beszerzésén (mert ilyen is lehet), annak bátran állíthatom a következőket:

  • Nem kell azon aggódni, hogy a billentyűzet nyitásával és csukásával a mechanika megadja magát. Az egy év alatt (a Service menü szerint) 7436 kinyitást és ugyanennyi becsukást volt kénytelen elviselni a telefon és nem lötyög, nem zörög, normálisan tartja magát az egész billentyűzet, nem készül leszakadni. 
  • Az egy év alatt soha nem fagyott le a telefon: elviselte azt is, ha három hétig újraindítás nélkül használtam, bár ekkor már azért voltak jelek, amik figyelmezettek arra, hogy nem ártana kikapcsolni egy kicsit (tele volt a memória, lelassult a működés). 
  • Saját magam telefonhasználati szokásait intenzívnek tekintve 1 alkalommal kellett kijelzővédő-fóliát cserélni a telefonon. Nagyon jól bírja a gyári fólia, ráadásul a telefon mellé egy plusz fóliát is adnak, így a tartalékba kalandos úton megvásárolt új fóliákhoz még hozzá se nyúltam.
  • A telefon akksija normális használat és bekapcsolt mobilnet mellett az egy év elteltével is bírja több, mint egy napig a kínzást. (Nyilván ha állandóan zenét hallgatnék rajta és folyamatosan interneteznék, akkor fél nap után megadná magát.)
  • A kisméretű kijelző ellenére minden általam használt program futott a telefonon, amit csak letöltöttem rá.

Azt hiszem, röviden ennyiben tudom összefoglalni a készülék jellemzését egy év távlatából. Én még mind a mai napig csak ajánlani tudom azoknak, akik nem a legújabb készüléket keresik és egy megbízható, billentyűzetes, Androidos társra van szükségük. 

Nincsenek megjegyzések: